InPost będzie miał konkurenta: SwipBoxy kontra paczkomaty

Polska firma technologiczna NoaTech we współpracy z Duńczykami sprowadza nad Wisłę konkurencję dla paczkomatów InPostu. Zapowiada się ostra walka nie tylko na liczbę punktów usługowych, ale i o firmy kurierskie, dla których nowa oferta może oznaczać duże obniżenie kosztów.

2015-10-28, 23:06

InPost będzie miał konkurenta: SwipBoxy kontra paczkomaty
Tak funkcjonuje SwipBox w Danii. Foto: You Tube

Posłuchaj

Niebawem w Warszawie zobaczymy duńską wersję paczkomatów - SwipBoxy. Czym te urządzenia do przechowywania paczek będą się różniły od tradycyjnych i jaki model biznesowy przyświeca nowej inicjatywie, mówi w PR24 Michał Czechowski z NoaTech./Krzysztof Rzyman, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Jak zdradza Michał Czechowski z NoaTech, jego firma zamierza stworzyć sieć urządzeń pozwalających na odbiór przesyłek przez klientów.

NoaTech odda swoje urządzenia we władanie wszystkich chętnych firm kurierskich

To, co będzie ja odróżniać od konkurencji to to, że sieć zostanie udostępniona każdej firmie kurierskiej.

̶  Bazujemy na modelu, w którym jesteśmy właścicielem infrastruktury, która wygląda bardzo podobnie do tej InPostu – mówi Michał Czechowski.

Nowe urządzenia zostaną zainstalowane m.in. w sklepach

Jak zapewnia, urządzenia staną tam, gdzie firmy kurierskie będą sobie życzyły, i tam gdzie znajdą się blisko ludzi. Będą instalowane np. w osiedlowych sklepach.

REKLAMA

̶  Ta lokalizacja ma i tą zaletę, że odbierający paczki robią też w pobliżu zakupy.

Ponadto posadowienie urządzeń wewnątrz sklepu zmniejsza koszty takiej maszyny wynikające m.in. z zabezpieczeń przed wandalizmem, czy ochroną przed warunkami pogodowymi.

SwipBox „przejada” rocznie ok. 60 zł

SwipBox, bo taka nazywają się te szafy ze skrytkami, mają ułatwić odbieranie paczek. Sama maszyna jest prostsza i przez to mniej kosztowna. Jak zdradza, urządzenie przejada rocznie ok. 60 zł.

Na razie w Polsce maszyn jest ich kilka, ale przed gorącym okresem świątecznym ma być ich już kilkadziesiąt, mówi Michał Czechowski.

REKLAMA

Pytany o zainteresowanie nowym pomysłem firm kurierskich mówi, że te oceniają rozwiązanie bardzo pozytywnie, trwają rozmowy z kilkoma firmami.

̶  W najbliższym czasie ruszy pilotaż naszych usług w Warszawie, a następnie w pięciu innych miastach – zdradza Michał Czechowski. Natomiast po nowym roku liczba SwipBoxów powinna zdecydowanie wzrosnąć – mówi Czechowski.

Krzysztof Rzyman, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej