EXPO 2015: nietypowy sposób na promocję polskiej żywności. Podsumowano konkurs dla blogerów
Dobiega końca światowa wystawa EXPO 2015 w Mediolanie. Jej organizatorzy wyliczyli, że od 1 maja, kiedy EXPO ruszyło, do tej pory sprzedano 21 mln biletów. W czwartek w Warszawie podsumowano konkurs dla blogerów kulinarnych z Polski i Włoch, który towarzyszył wystawie.
2015-10-30, 12:45
Posłuchaj
Jak wyjaśnia Monika Dyląg-Sajór z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, konkurs dla blogerów był częścią promocji polskiej żywności podczas wystawy EXPO 2015.
- Chcieliśmy wprowadzić do programu działań promocyjnych taki element, który umożliwiłby nam z jednej strony dotarcie do zwykłych ludzi, który przekonałby ich, że warto sięgać po polskiej produkty, a z drugiej strony pozwoliłby na zyskanie sympatii, ciepłej atmosfery wokół polskiej kuchni, polskich produktów i polskich tradycji kulinarnych. Stąd zrodziła się idea zorganizowania konkursu dla blogerów. Zaprosiliśmy do niego 10 uczestników kulinarnych z Włoch oraz 10 uczestników kulinarnych z Polski – mówi gość radiowej Jedynki.
Wyboru blogerów dokonali eksperci
Jak dodaje Monika Dyląg-Sajór, w wyborze uczestników konkursu pomagali eksperci.
- Wskazywali nam takie blogi, które z jednej strony mają szeroki zasięg, dużo odbiorców, i w których idea koncepcji naszego konkursu odnalazłaby się – wyjaśnia ekspertka.
REKLAMA
Paczki z polskimi produktami regionalnymi
Po wytypowaniu 20 blogerów, organizatorzy konkursu wysłali do nich paczki zawierające polskie produkty regionalne.
- To są te produkty, które są naszą dumą i które przez sześć miesięcy promowaliśmy w Mediolanie. Poprosiliśmy blogerów, aby przygotowali z nich swoje autorskie przepisy, potrawy – mówi Monika Dyląg-Sajór. – Nie chcieliśmy przekonywać Włochów, że żur jest smaczniejszy niż pasta. Wystarczyło nam, aby uznali, że polskie produkty doskonale nadają się do przygotowywania ich potraw. Przez sześć tygodni przygotowywali kolejno: przystawkę, zupę, danie główne i deser, a internauci głosowali – dodaje.
W konkursie nagrodzono dwa desery
W sumie w konkursie zostało oddanych 27 tys. głosów.
- Po sześciu tygodniach udało się wyłonić najlepszą blogerkę po stronie polskiej i po stronie włoskiej – mówi gość radiowej Jedynki.
REKLAMA
Głosami internautów konkurs wygrały autorki deserów: Silvia Rovelli (cuochiperpassione.altervista.org) - Babeczka z cynamonem, miodem pitnym, pistacjami oraz konfiturą z czarnego bzu i Kasia Marciniewicz (chillibite.pl) - Miodowe zabaglione z cynamonem i świeżą figą.
Efekty promocji polskiej żywności na EXPO
Jak podkreśla ekspertka z PARP, promocja polskiej żywności na EXPO i udział w światowej wystawie przynosi efekty.
- Światowa wystawa EXPO 2015, której przewodnim hasłem było "Wyżywienie planety, energia dla życia", była dla Polski doskonałą okazją dla zaprezentowania tego, co najlepsze. Przez polski pawilon przez sześć miesięcy przeszło 1,6 mln osób. To jest dokładnie dwa razy więcej, niż zakładaliśmy. Wydaje się, że teraz ci polscy przedsiębiorcy, którzy byli z nami na targach, którzy spotykali się z włoskimi przedsiębiorcami, będą mieć ułatwione wejście na rynek włoski. Na to liczymy – podkreśla Monika Dyląg-Sajór.
Światowa wystawa EXPO 2015 zakończy się w sobotę.
REKLAMA
Elżbieta Szczerbak, awi
REKLAMA