Hotele: więcej gości, ale branżę martwią niskie ceny

Rozwój branży hotelarskiej w Polsce będą napędzać wielkie zagraniczne sieci – informuje "Rzeczpospolita".

2015-11-25, 08:00

Hotele: więcej gości, ale branżę martwią niskie ceny

Choć w branży hotelowej rośnie konkurencja - w tym roku przybyło już kilkadziesiąt nowych hoteli - średnia frekwencja jest coraz wyższa. Po pierwszych ośmiu miesiącach 2015 r. przeciętne obłożenie sięgnęło 68,2 proc., podczas gdy w roku ubiegłym było na poziomie 64,1 proc., a rok wcześniej wyniosło 62,9 proc.

Lepsza koniunktura

Według międzynarodowej firmy doradczej Horwath HTL to efekt coraz lepszej koniunktury gospodarczej, zwiększającego się ruchu turystycznego i rosnącej zamożności społeczeństwa. Mimo to branża ma powody do zmartwień.

Są też powody do zmartwień

- Wyniki polskich hoteli na tle innych państw europejskich nadal nie są satysfakcjonujące. Powodem są niskie ceny - mówi Dariusz Futoma, dyrektor Horwath HTL Poland.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej