Hotele: więcej gości, ale branżę martwią niskie ceny
Rozwój branży hotelarskiej w Polsce będą napędzać wielkie zagraniczne sieci – informuje "Rzeczpospolita".
2015-11-25, 08:00
Choć w branży hotelowej rośnie konkurencja - w tym roku przybyło już kilkadziesiąt nowych hoteli - średnia frekwencja jest coraz wyższa. Po pierwszych ośmiu miesiącach 2015 r. przeciętne obłożenie sięgnęło 68,2 proc., podczas gdy w roku ubiegłym było na poziomie 64,1 proc., a rok wcześniej wyniosło 62,9 proc.
Lepsza koniunktura
Według międzynarodowej firmy doradczej Horwath HTL to efekt coraz lepszej koniunktury gospodarczej, zwiększającego się ruchu turystycznego i rosnącej zamożności społeczeństwa. Mimo to branża ma powody do zmartwień.
Są też powody do zmartwień
- Wyniki polskich hoteli na tle innych państw europejskich nadal nie są satysfakcjonujące. Powodem są niskie ceny - mówi Dariusz Futoma, dyrektor Horwath HTL Poland.
PAP, awi
REKLAMA