Interaktywny Płatnik Plus - wsparcie dla przedsiębiorcy

Interaktywny Płatnik Plus to nowa, rozszerzona i bezpłatna wersja programu Płatnik, który służy przedsiębiorcom do prowadzenia rozliczeń z ZUS od 1999 r. W nowej wersji płatnicy mogą łatwo, szybko i przede wszystkim prawidłowo tworzyć dokumenty ubezpieczeniowe.

2015-11-26, 15:40

Interaktywny Płatnik Plus - wsparcie dla przedsiębiorcy
IPP. Foto: Stanislaw Kowalczuk / East News Warszawa

Posłuchaj

O programie Interaktywny Płatnik Plus, w Porannych Rozmaitościach radiowej Jedynki mówił Wojciech Andrusiewicz rzecznik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. /Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

IPP to nowa odmiana programu Płatnik i e- płatnik, który służy do rozliczeń z opłacanych składek z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W praktyce pomaga on przedsiębiorcom w prawidłowym rozliczaniu się ze składek – tłumaczy Wojciech Andrusiewicz rzecznik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. IPP funkcjonuje, jako program niezależny i samodzielny, ale można do niego zaimportować dane z systemów kadrowo-płacowych, co pozwala na automatyczne tworzenie informacji miesięcznych i rocznych dla osób ubezpieczonych

Obecnie z programu Płatnik korzysta ponad milion przedsiębiorców, którzy miesięcznie przesyłają dokumenty za ponad 15 mln ubezpieczonych. Program jest stale rozszerzany i udoskonalany, aby jak najlepiej spełniał oczekiwania użytkowników.

Warto korzystać ale obowiązku nie ma

Interaktywny Płatnik Plus jest wdrażany stopniowo. Wdrażanie programu rozpoczęto w maju 2014 r. W pierwszym etapie wdrożono ponad 3 tys. płatników, którzy rozliczają składki za ponad 500 ubezpieczonych oraz nowo zarejestrowanych płatników składek. W drugim etapie z IPP zaczęli korzystać płatnicy, którym Zakład „klonuje” dokumenty rozliczeniowe oraz płatnicy składający dokumenty w formie papierowej. Następnie do programu zostali włączeni płatnicy rozliczani przez biura rachunkowe.

Obecnie do programu są włączani płatnicy, którzy rozliczają składki za ponad 100 ubezpieczonych. W dalszej kolejności będą to pozostali aktywni płatnicy składek i na końcu nieaktywni płatnicy składek. Docelowo chcemy, żeby wszyscy przedsiębiorcy korzystali z tego nowego Programu, bo program daje duże korzyści – tłumaczy Andrusiewicz.

Mniej błędów

- Nowe rozwiązanie pozwala na dokładną weryfikacje formalną i merytoryczną dokumentów ubezpieczeniowych. Co ważne ta weryfikacja oparta jest na danych pobranych z ZUS, co bezpośrednio przyczynia się do ograniczenia ilości błędów w przekazywanych dokumentach ubezpieczeniowych – mówi Wojciech Andrusiewcz.

- W tej chwilki korzysta z niego około 1 mln 400 tysięcy przedsiębiorców i chwalą sobie to rozwiązanie. Z uwagi na to, że program pomaga prawidłowo uzupełnić dokumentacje. To on podpowiada część danych, które same się zasilają z systemu informatycznego. Sprawdza zarówno dane osoby ubezpieczonej czy płatnika składek wpisywanych do dokumentacji np. porównujemy numery wpisywane i adnotacje dotyczące osób z rejestrem PESEL. I to jest rzecz bardzo ważna, bo system IPP komunikuje się z rejestrem PESEL – tłumaczy ekspert ZUS. Korzyści z programu IPP są obustronne, korzystają płatnicy składek jak również ZUS. Zakład dzięki temu, że firmy korzystają z programu ma prawidłowe dane na kontach płatników składek i ubezpieczonych.

Justyna Golonko, fko

 

Polecane

Wróć do strony głównej