Smartfonowa rewolucja w e-handlu
Ponad połowa Polaków robi zakupy w Internecie. Pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów, ale co ciekawe - wiele z tych osób przegląda produkty w Internecie przed ostatecznym zakupem.
2016-03-15, 21:17
Posłuchaj
Nowe technologie ułatwiają życie klientom, ale są również wyzwaniem dla sklepów, które powinny dostosowywać kanały sprzedaży do wymagań konsumentów.
Takie wnioski płynął z najnowszego raportu "Klient w świecie cyfrowym", który został opublikowany przez firmę doradczą PwC podczas trwającego właśnie, ogólnoeuropejskiego Tygodnia z Internetem.
Możliwość zakupu o dowolnej porze, wygoda oraz atrakcyjne ceny - to wszystko sprawia, że coraz częściej decydujemy się na zakupy w Internecie.
̶ Niemały wpływ na nasze decyzje zakupowe ma również rewolucja cyfrowa - mówi Maciej Korzeniowski, partner w dziale doradztwa PWC.
REKLAMA
Smartfon decyduje o zakupach
Jak wylicza, już ponad 60 proc. Polaków używa smartfonów wyposażonych w wiele aplikacji.
̶ Z naszych badań wynika, że smartfony stały się istotnym elementem rozpoczynania procesu sprzedaży – mówi ekspert.
Kupujemy coraz częściej buty i ubrania w Internecie
̶ A coraz częściej decydujemy się również na zakup produktów, które jeszcze kilka temu kupowaliśmy tylko w sklepach stacjonarnych - wyjaśnia Marcin Ciesielski, lider zespołu do spraw rozwiązań technologicznych PWC.
̶ Dotyczy to szczególnie ubrań, butów, które w dodatku po kupieniu w Internecie możemy zwrócić - podkreśla.
REKLAMA
W smartfonie porównujemy ceny, czytamy opinie
A ten proces trwa. Wielu z nas przed zakupem konkretnego produktu przegląda ofertę w Internecie i sprawdza opinie.
Jednak jest kilka rzeczy, które klientów zniechęcają do robienia zakupów elektronicznych.
Wśród nich ekspert wymienia długi czas oczekiwania na odpowiedzi, które klienci przesyłają do firmy.
Świat cyfrowy nie może jednak obyć się bez świata tradycyjnego - popularność kanałów elektronicznych nie oznacza, że klienci zapomną o tradycyjnych sklepach.
REKLAMA
Obecnie wyzwaniem dla sklepów jest zadbanie o spójność informacyjną i wizerunkową we wszystkich kanałach kontaktu - tych tradycyjnych i nowoczesnych.
A z raportu wynika również, że blisko połowa sklepów, które postawiły nie tylko na sprzedaż stacjonarną - ale również internetową - zwiększyło swoje przychody.
Dominik Olędzki, jk
REKLAMA