Magazyn Moto: Instalacje LPG a silniki Diesla

Ceny oleju napędowego z roku na rok szybują w górę. Z tego powodu rośnie zainteresowanie kierowców wykorzystujących pojazdy napędzane silnikiem Diesla w wyposażenie swoich samochodów w instalację gazową. O wadach i zaletach takiego rozwiązania opowiedzieli w Magazynie Motoryzacyjnym eksperci: Robert Markowski z portalu Gazeo.pl i Wojciech Piekarski z AC S.A.

2016-03-26, 16:11

Magazyn Moto: Instalacje LPG a silniki Diesla
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: flickr/David A. Villa

Posłuchaj

26.03.16 Robert Markowski: „Zapotrzebowanie na instalacje LPG cały czas rośnie (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Do niedawna przywilej posiadania instalacji gazowej w swoim samochodzie mieli tylko posiadacze aut z silnikami benzynowymi. Jednak od kilku lat taką możliwość posiadają już użytkownicy „diesli”. Według kierowców, którzy zdecydowali się na taki zabieg, rocznie można zaoszczędzić nawet kilka tysięcy złotych.

– Gazo-diesel jest technologią jednoczesnego zasilania silnika dwoma paliwami: olejem napędowym i gazem jednocześnie, w różnych proporcjach. Montaż gazu LPG nie wiąże się z żadną ingerencją w jego konstrukcji, która mogłaby negatywnie wpłynąć na jego funkcjonowanie – powiedział Robert Markowski.

Wojciech Piekarski podkreślił, że w odróżnieniu od samochodów z silnikami benzynowymi wyposażonymi w instalację LPG, które są napędzane albo dzięki benzynie, albo dzięki gazowi, w „dieslach z LPG” tworzona jest mieszanka tych dwóch płynów.

– Rozruch silnika odbywa się na oleju napędowym. Natomiast po osiągnieciu temperatury 20-30°C instalacja automatycznie przełącza się na mieszankę oleju napędowego i gazu LPG – zaznaczył.

REKLAMA

Eksperci mówili również o pozytywnym wpływie instalacji gazo-diesel na środowisko.

Gospodarzem audycji był Mariusz Gzyl.

Polskie Radio 24/db/mr

 

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej