Modne, bo polskie
W Polsce rośnie moda na patriotyzm gospodarczy. Polacy chętnie deklarują, że kupują krajowe produkty, i często polecają rodzime firmy.
2016-04-11, 10:39
Posłuchaj
Z różnych badań zachowań zakupowych Polaków wynika, że w coraz większym stopniu jesteśmy także gotowi zapłacić nieco więcej wybierając polski produkt.
Polskie jest modne
Co ważne, modę na polskość widać również wśród samych przedsiębiorców mówi Marek Kłoczko, wiceprezesem Krajowej Izby Gospodarczej.
- W Polsce przedsiębiorcy zdecydowanie zmienili się przez ostatnie 25 lat. Nauczyli się, że aby pozyskiwać klientów na rynku krajowym także trzeba wpisywać się w trendy. Moda na to co polskie zaczyna być dominująca – podkreśla gość radiowej Jedynki.
Dużo się zmieniło
- Jeszcze kilkanaście lat temu wiele nowych marek na polskie produkty przybierały zagranicznie brzmiące nazwy, tak żeby wydawało się, że są z Włoch, czy z Francji – przypomina rozmówca.
Made in Poland
- Teraz więcej marek produktowych kreuje się w oparciu o polskie tradycje. Szczególnie jest to widoczne, jeśli chodzi o dobra konsumpcyjne. Mam na myśli żywność, obuwie a także odzież – wyjaśnia specjalista.
Jeśli chcemy wspierać rodzimych przedsiębiorców, warto zwrócić uwagę na ciąg cyfr znajdujący się przy kodzie kreskowym. Jeśli produkt posiada na etykiecie kod zaczynający się od cyfr 590, to możemy być pewni, że został on wyprodukowany w Polsce.
REKLAMA
Justyna Golonko, abo
REKLAMA