Networking, czyli zachodni pomysł na zdobycie pracy lub klientów po znajomości

Moda na networking, czyli budowanie sieci kontaktów zawodowych, przyszła do nas z Zachodu i zdobywa coraz większą popularność.

2016-05-27, 20:23

Networking, czyli zachodni pomysł na zdobycie pracy lub klientów po znajomości
Networking, to współpraca przedsiębiorców, polegająca przede wszystkim na wzajemnym rekomendowaniu swoich usług, wymianie wiedzy oraz kontaktów. . Foto: Pixabay

Posłuchaj

Dlaczego networking, czyli zdobywanie kontaktów po znajomości, staje się coraz bardziej popularne w Polsce , tłumaczy w Polskim Radiu 24 Franciszek Niemyski - Prezes Towarzystwa Biznesowego Warszawskiego./Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Networking, to współpraca przedsiębiorców, polegająca przede wszystkim na wzajemnym rekomendowaniu swoich usług, wymianie wiedzy oraz kontaktów.

̶  To robienie biznesu po znajomości, w dobrym tego słowa znaczeniu - tłumaczy Franciszek Niemyski - Prezes Towarzystwa Biznesowego Warszawskiego.

Coraz większe znaczenie rekomendacji i poleceń

Bo, jak podkreśla ekspert, samo zebranie wizytówek i wręczenie własnych dzisiaj nie wystarcza, bo od tego można zacząć poszukiwanie pracy czy kontaktów.

Networking może pomóc w zdobyciu klientów. Budowanie sieci kontaktów przekłada się na cele biznesowe.

REKLAMA

Jak podkreśla ekspert, daje to możliwość rozszerzenia działalności swojego biznesu, zarówno w oparciu o nowych klientów, dostawców.

̶  Z moich rozmów w towarzystwach biznesowych wynika, że bardzo często 60-80 proc. ich klientów wzięło się z polecenia lub rekomendacji, mówi ekspert.

Bez networkingu nie ma rozwoju biznesu

Na Zachodzie networking jest dziś bardzo popularny. Tam przedsiębiorcy budują swój biznes w oparciu o kontakty. Networking gwarantuje rozwój biznesu.

̶  Na zachodzie zauważono, że aby skutecznie budować biznes, trzeba go rozwijać w oparciu o partnerstwo, gdyż każda firma istnieje zawsze w jakimś ekosystemie gospodarczym i takie łączenie się w klastry czy stowarzyszenia służy budowie społeczeństwa obywatelskiego – ekonomicznego, mówi ekspert.

REKLAMA

I dodaje, że na Zachodzie nie trzeba nikogo przekonywać aby wspierać rodzime firmy i produkty.

Ale i u nas patriotyzm gospodarczy zyskuje na znaczeniu.

Justyna Golonko, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej