Rynek polskich słodyczy rośnie, coraz więcej też eksportujemy
W Polsce można spodziewać się wzrostu konsumpcji słodyczy - wynika z raportu przygotowanego przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą badawczą GfK.
2016-05-31, 14:07
Posłuchaj
Spożycie słodyczy w Polsce, na tle innych krajów europejskich, takich jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania jest dosyć niskie.
Co nie oznacza, że wartościowo nie jest to potężny rynek, zapewnia Marek Przeździak ze Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych.
- Wartość rynku krajowego szacujemy na ok. 13 mld zł. Eksport to ponad 6 mld zł. Z czego oczywiście większość tych produktów trafia na rynki krajów Unii Europejskiej – podaje liczby gość radiowej Jedynki.
Nasze słodycze jadą w świat
Ale nie tylko, bo producenci słodyczy z Polski znajdują nowe rynki zbytu i nasz eksport stale rośnie.
REKLAMA
- Ten eksport rośnie. Szacujemy, że w zeszłym roku, jeśli chodzi o wyrobu czekoladowe, wzrost wyniósł ok. 13 proc., cukiernicze – ok. 10 proc., mówiąc wartościowo – wylicza Marek Przeździak.
Na krajowym rynku słodycze, co nie jest zaskoczeniem, największym zainteresowaniem cieszą się wśród osób młodych, w wieku 15-29 lat. Najczęściej sięgają po nie uczniowie i studenci.
Elżbieta Mamos, awi
Polecane
REKLAMA