Autostrada A1: otwarcie nowego odcinka. Inwestycja o ogromnym znaczeniu dla Łodzi i całego regionu

Nowy odcinek autostrady A1 ma ogromne znaczenie dla Łodzi, regionu i całej Polski – podkreślił wicepremier Piotr Gliński, który w piątek wziął udział w otwarciu 40-kilometrowego odcinka autostrady, będącego wschodnią obwodnicą Łodzi, od Strykowa do Tuszyna.

2016-07-01, 14:44

Autostrada A1: otwarcie nowego odcinka. Inwestycja o ogromnym znaczeniu dla Łodzi i całego regionu

Posłuchaj

Wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit: znikną problemy z przejazdem przez Łódź (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Odcinek, który w godzinach popołudniowych został otwarty dla ruchu, jest kontynuacją budowy drogi, przebiegającej przez Gdańsk, Toruń, Łódź, Częstochowę oraz Gliwice, która ma połączyć wybrzeże z południem Europy.

- Zrealizowano coś, co jest bardzo potrzebne - dla Łodzi, regionu i Polski, bo miejsce, w którym się znajdujemy to serce Polski. Powstała możliwość transportu bezkolizyjnego, nowoczesnego i cywilizowanego w kierunku północ-południe. Chcielibyśmy, aby te ciągi północ-południe były w Polsce bardzo szybko realizowane i kończone - zaznaczył Gliński.

Jak dodał, otwarcie wschodniej obwodnicy Łodzi jest też "olbrzymim oddechem" dla miasta, które jest "umęczone niedokończonymi projektami i kosztami polskiej transformacji". - Na szczęście wiele projektów cywilizacyjnych zbliża się do Łodzi, będziemy w najbliższym czasie realizować wielki projekt rewitalizacyjny, który - mam nadzieję - zostanie zwieńczony wystawą światową w 2022 r. - podkreślił.

Uroczyste otwarcie odcinka A1, z udziałem wicepremiera Glińskiego, ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, przedstawicieli rządu, posłów, senatorów oraz władz lokalnych i regionalnych, odbyło się na terenie MOP Wiśniowa Góra Wschód - jednego z czterech miejsc obsługi podróżnych wybudowanych na nowym odcinku.

Inwestycja za ponad miliard złotych

Zbudowana za ponad miliard złotych część autostrady A1, tworząca wschodnią obwodnicę Łodzi, ma klasę techniczną "A", co oznacza, że jest przeznaczona dla ruchu pojazdów o nacisku na oś do 11,5 tony oraz ma nawierzchnię betonową, której trwałość (bez gruntownego remontu) ocenia się na 30-40 lat.

Nowym odcinkiem da się przejechać bez zatrzymywania trasę między Wrocławiem, Łodzią i Trójmiastem.

IAR/PAP, awi

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej