Pralki i lodówki na budżetowym dopingu

Dobra passa na rynku AGD trwa w najlepsze. W pierwszym półroczu sprzedaż, wspierana choćby programem 500+, wzrosła o niemal 7 proc. - pisze "Rzeczpospolita".

2016-08-19, 07:12

Pralki i lodówki na budżetowym dopingu
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Glow Images/East News

Prawie 6,9 proc. wzrostu sprzedaży AGD to wynik lepszy od nawet najbardziej optymistycznych prognoz branży z początku roku. Zakładano wtedy wzrost wartości rynku o ok. 2-3 proc. Wśród produktów AGD są takie, które mogły się pochwalić jeszcze wyższymi wynikami - np. sprzedaż lodówek wartościowo skoczyła aż o 8,5 proc., ale pralek już tylko o 3 proc.

Sprzedaż urządzeń gospodarstwa domowego wzrasta

- Sprzedaż urządzeń gospodarstwa domowego wzrasta i jest to trend, którego można było się spodziewać. Jednym z powodów jest starzenie się i zużywanie się sprzętu. Ponadto konsumenci dostrzegają potrzebę zakupu urządzeń, które będą bardziej zaawansowane i dostosowane do obecnie panujących trendów - mówi Bartosz Jeziorański, dyrektor generalny marki Haier.

Czy na tak wysoki wzrost sprzedaży AGD mógł mieć wpływ rządowy program 500+? Zakłada on, że do rodzin wychowujących dzieci trafi w tym roku 17 mld zł, które w części zostaną wydane choćby na sprzęt AGD.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej