Świadomość konsumencka rośnie. Polacy reklamują coraz więcej
Polacy wiedzą jak i gdzie reklamować wadliwe usługi i produkty. Szukamy informacji m.in. w mediach społecznościowych.
2016-08-19, 15:23
Posłuchaj
- W ostatnich miesiącach odnotowaliśmy wzrost liczby spraw w dużej mierze jest to związane z sezonem urlopowym. W porównaniu z zeszłym rokiem skarg jest o 38 proc. więcej – mówi Piotr Stańczak, dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Rożnie świadomość Polaków, skarg przybywa.
- My się zajmujemy sprawami transgranicznymi. Z jednej strony rośnie świadomość konsumentów, wiedzą oni, że maja prawo do odstąpienia od umowy, prawo do reklamacji. Mentalność rynkowa zaczyna się ugruntowywać – dodaje gość.
Rośnie znaczenie mediów społecznościowych
- Coraz większy wpływ mają media społecznościowe. Jedna informacja o Europejskim Centrum Konsumenckim powodowała lawinę zgłoszeń. Konsumenci bardzo szybko komunikują się między sobą – wyjaśnia rozmówca.
REKLAMA
Najwięcej spraw dotyczy usług turystycznych
Większość biur podróży, z których korzystają konsumenci to firmy krajowej. Europejskie Centrum Konsumenckie zajmuje się pomocom dla osób korzystających z usług firm zagranicznych.
- Konsumenci organizują sobie sami wakacje, korzystają z usług międzynarodowych usług lotniczych. Chodzi o sprawy spóźnionych i odwołanych lotów, lub problemów z bagażem. Coraz więcej pojawia się również problemów z wynajmem samochodów – wylicza ekspert.
Takich spraw jest już blisko 10 proc. w sektorze transportowym. Skargi dotyczą naliczenia na uszkodzenia, zarysowania.
Elżbieta Szczerbak, abo
REKLAMA
REKLAMA