Jak zareklamować nieudane wakacje? Zadaj pytanie ekspertowi!
Wróciłeś z nieudanych wakacji i nie wiesz, jak je zareklamować i odzyskać pieniądze? A może urlop dopiero przed Tobą i chcesz poznać swoje prawa? Zadaj pytanie ekspertowi!
2016-09-01, 15:38
Posłuchaj
Na pytania słuchaczy dotyczące reklamacji nieudanych wakacji odpowiadała Katarzyna Słupek, ekspertka z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Pytania dotyczyły sytuacji, w których organizator imprezy turystycznej nie dotrzymał planu przewidzianego w umowie, lub też jakość usługi odbiegała od tej zawartej w ofercie.
Np. turysta miał problem z transferem z lotniska do hotelu, który zgodnie z umową powinno zorganizować biuro podróży, i musiał sam opłacić podróż do miejsca noclegowego. W takiej sytuacji poszkodowana osoba ma prawo żądać od biura podróży zwrotu kosztów tej podróży.
Na złożenie reklamacji mamy 30 dni
Eksperta ECK przypomniała, że jeśli jesteśmy niezadowoleni z wyjazdu zagranicznego z biurem turystycznym, to na złożenie reklamacji mamy określony ustawą czas - to 30 dni od dnia zakończenia wykupionej wycieczki. Najlepiej złożyć ją jednak od razu u organizatora wyjazdu, jeszcze w trakcie trwania imprezy. Na przykład u jego przedstawiciela, czyli rezydenta.
REKLAMA
W reklamacji powinniśmy szczegółowo opisać zastrzeżenia dotyczące wyjazdu, wskazać też jakiej rekompensaty się domagamy. Wszystko warto udokumentować, dołączyć fotografie czy powołać się na świadków.
Pytania można wysyłać na adres: pogotowiekonsumenckie@polskieradio.pl.
Odpowiedzi w nowej audycji „Pogotowie konsumenckie” o g. 21.30 na antenie Polskiego Radia 24, a także na naszej stronie!
REKLAMA