Masowa reklama ma się dobrze

Mimo że internauci mają ślepotę banerową i nie zauważają przekazów skierowanych do wszystkich użytkowników, wiele firm nadal się na nie decyduje – pisze "Puls Biznesu".

2016-10-07, 07:44

Masowa reklama ma się dobrze
W najlepszym przypadku w baner wyświetlony tysiąc razy, kliknie jeden użytkownik. Foto: Glow Images/East News

Na jednego internautę przypada miesięcznie ponad 1,7 tys. masowych banerów reklamowych - wylicza comScore. I choć kliknięcia w masowe banery reklamowe mierzone są już nie tyle w procentach, co w promilach, to reklamodawcy wciąż chętnie z nich korzystają.

Reklamodawcy często przymykają oko na statystyki

Obecnie współczynnik klikalności CTR w przypadku masowych banerów reklamowych oscyluje w granicach od 0,04 proc. do 0,1 proc. - wynika ze statystyk AdMetrics.

Oznacza to, że w najlepszym przypadku w baner wyświetlony tysiąc razy, kliknie jeden użytkownik. Kolejne kliknięcie natomiast może być zasługą internetowych botów.

Niestety - jak tłumaczy Bartosz Wieczorek, dyrektor Cloud Technologies - reklamodawcy często przymykają oko na statystyki i wierzą, że bombardowanie internauty masową reklamą przyniesie pożądany rezultat.

REKLAMA

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej