Co nowego na rynku piwa?
Polska branża browarnicza dobrze wykorzystała minione 25 lat. Produkcja piwa, która w 1990 r. wynosiła ok 11 mln hektolitrów, w 2015 wyniosła już ponad 41 mln hektolitrów.
2016-10-20, 15:54
Posłuchaj
Co zmieniło się w polskim przemyśle piwnym, ocenia Jerzy Dwornicki, prezes browaru w Żywcu.
- Powiedziałbym, że wszystko oprócz technologii. Nadal potrzebny jest słód, woda, chmiel, dalej ważymy, fermentujemy, leżakujemy, filtrujemy i rozlewamy – wylicza gość.
Piwo sprzedaje się w małych sklepach
Nasz przemysł piwowarski jest ważną częścią przemysłu spożywczego, a sprzedaż piwa stanowi istotną część obrotów, zwłaszcza w małych sklepach.
- W ostatnim roku sprzedało się ponad 38 milionów hektolitrów piwa, warte ponad 15 miliardów złotych. 65 proc. obrotu piwa, to placówki mało formatowe, czyli poniżej 300 metrów kwadratowych. Sprzedaż w tych placówkach rośnie przypomina Agata Dutkiewicz z firmy badawczej Nielsen
REKLAMA
Dobre perspektywy
Mimo, że spożycie piwa w Polsce jest od kilku lat w miarę stabilne i nie rośnie skokowo, Agata Dutkiewicz ocenia, że ta branża ma przed sobą dobra przyszłość
- Spożycie nie będzie rosło, będzie stabilne. To nie znaczy, że w kategorii nic się nie będzie działo. Na rynku pojawiają się ciekawe nowości – dodaje
Statystyczny Polak wypija rocznie ok. 100 litrów piwa.
Elżbieta Mamos, abo
REKLAMA
Polecane
REKLAMA