Donald Trump i amerykańskie media
Spośród 20 największych amerykańskich sondażowi, w tym telewizji, gazet i agencji prasowych, tylko jedna wskazywała na przewagę Donalda Trumpa nad Hillary Clinton. Kandydat Republikanów nie szczędził za to ostrych słów pod adresem mediów. Jak wyglądały relacje na linii media – Trump w czasie kampanii i jak będą wyglądały w najbliższym czasie?
2016-11-12, 21:19
Posłuchaj
Powiązany Artykuł
Wybory prezydenckie w USA
Dr Łukasz Przybysz z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego podkreślił, że pomimo wielu zarzutów Donalda Trumpa wobec amerykańskich mediów, którym wytykał stronniczość i sprzyjanie Hillary Clinton, to właśnie im powinien dziękować za wypromowanie jego osoby.
– O Donaldzie Trumpie mówi się jako o zjawisku popkultury. Jego zdecydowane wypowiedzi i niekonwencjonalne zachowania media uwielbiają. To właśnie było głównym składnikiem przekazów telewizyjnych lub radiowych. Nie liczyła się treść merytoryczna wypowiedzi kandydatów, ale ich oryginalność. Na tym polu Hillary Clinton przegrała – powiedział dr Łukasz Przybysz.
Ponadto w audycji rozmowa z Tomaszem Horbowskim, działaczem społecznym z Centrum Informacyjnego dla Władz Lokalnych w Mołdawii, na temat najbliższej przyszłości tego państwa i jego relacji z Unią Europejską w kontekście wyborów prezydenckich, których II tura odbędzie się 13 listopada.
REKLAMA
Audycję „Świat w powiększeniu” prowadziła Magdalena Skajewska.
Polskie Radio 24/db
____________________
Data emisji: 12.11.2016
REKLAMA
Godzina emisji: 20.33
REKLAMA