Pogotowie Konsumenckie. Jak reklamować wyjazdy turystyczne?
Podczas zawierania umów z biurem podróży jedna piąta klientów obawia się upadłości touroperatora - wynika z badań UOKiK. Ochronę podróżnym od niedawna zapewnia w takim wypadku Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. O prawach konsumenta w branży turystycznej mówili w Pogotowiu Konsumenckim Paulina Rutkowska (prawniczka zajmująca się prawami konsumenta) i Maciej Nykiel (ekspert branży turystycznej, Fly.pl).
2016-12-08, 23:30
Posłuchaj
Zdaniem Pauliny Rutkowskiej, ze stuprocentową pewnością, co do skuteczności Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego powinniśmy być ostrożni. – Sytuacja na rynku biur podróży jest bardzo dynamiczna. Może się okazać, że nie wszystkie potrzeby konsumentów zostaną zapewnione.
- Klienci polskich biur podroży mogą być spokojni, zostali wyposażeni w pewność, że w przypadku wszelkich problemów znajda się pieniądze żeby im to zrekompensować lub ich do kraju sprowadzić – mówił natomiast Maciej Nykiel. Dodawał, że największym zabezpieczeniem jest gwarancja ubezpieczeniowa, obowiązkowa dla wszystkich organizatorów wyjazdów turystycznych. Żadnej ochronie nie podlegają jednak klienci nabywający usługi u zagranicznych biur podróży.
Goście mówili również o reklamacjach usług turystycznych. Jak podkreśliła Rutkowska, należy zgłaszać je w ciągu 30 dni. Tyle samo czasu ma biuro podróży na ich rozpatrzenie. – Jeśli nie otrzymamy żadnej informacji, należy uznać, że została rozpatrzona pomyślnie – wyjaśniała.
Maciej Nykiel wskazywał, że integralną częścią każdej umowy jest szczegółowy opis oferty. Jeśli jakiegoś elementu, który miał zostać zapewniony zabraknie, również można składać reklamację, np. domagając się obniżenia ceny.
Więcej w całej audycji.
Gospodarzem programu był Dominik Olędzki.
Polskie Radio 24/ip
Data emisji: 8.12.2016
Godzina emisji: 21:33
Pogotowie Konsumenckie w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje