Polacy skarżą się na instytucje finansowe
Polacy skarżą się na banki i ubezpieczycieli. Rzecznik Finansowy przedstawił Informacyjnej Agencji Radiowej szacunkowe dane na temat ubiegłorocznej działalności. To pierwsze szacunki po reformie tej instytucji i przekształceniu z rzecznika ubezpieczonych na finansowego.
2017-02-06, 14:28
Posłuchaj
Łącznie eksperci Rzecznika Finansowego odebrali w 2016 roku 27 tysięcy telefonów z prośbą o poradę. Z tego ponad 14,5 tysiąca połączeń dotyczyło kwestii ubezpieczeniowych, a blisko 12,5 tysiąca spraw bankowo-kapitałowych.
Instytucja przyjęła też około 17 tysięcy skarg - informuje Marcin Jaworski z biura prasowego Rzecznika Finansowego. Ponad 13 tysięcy dotyczyło rynku ubezpieczeniowego. 38 procent z nich dotyczyło ubezpieczeń komunikacyjnych, a jedna trzecia ubezpieczeń na życie.
Jak powiedział IAR przedstawiciel Rzecznika Finansowego, do urzędu wpłynęło też prawie 4 tysiące wniosków o interwencję rzecznika w sprawach związanych z rynkiem bankowo-kapitałowym.
Jedna trzecia skarg dotyczyła kredytów konsumenckich, a ponad jedna czwarta - kredytów hipotecznych.
Rzecznik Finansowy w minionym roku wydał także 344 istotne poglądy w sprawach między innymi tak zwanych polisolokat, kredytów hipotecznych czy sprawach ubezpieczeniowych. To specjalne dokumenty, które mogą pomóc rozstrzygnąć sądom sprawy dotyczące sporów między klientami a instytucjami finansowymi.
Dokładne dane mają być znane w marcu.
abo