Przewozy Regionalne z dodatnim wynikiem finansowym

W ubiegłym roku Przewozy Regionalne po raz pierwszy osiągnęły dodatni wynik finansowy. Spółka przewiozła o 4 mln pasażerów więcej i zarobiła 56 mln. Jeszcze w 2015 roku straty sięgały 90 mln. O zmianach na kolei mówili w audycji Puls Gospodarki prezes spółki Krzysztof Mamiński oraz Jakub Majewski z Fundacji Pro Kolej.

2017-02-17, 11:45

Przewozy Regionalne z dodatnim wynikiem finansowym
Pociąg Przewozów Regionalnych w Krakowie; Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Posłuchaj

17.02.2017 Zmiany w Przewozach Regionalnych. Goście: prezes spółki, Krzysztof Mamiński oraz Jakub Majewski (Fundacja Pro Kolej).
+
Dodaj do playlisty

Jak wskazywał Mamiński, dobry wynik nie wziął się sam z siebie. – To polepszenie oferty, próba spełnienia oczekiwań klientów i proces inwestycyjny w nowy tabor – wyjaśniał. Gość podkreślił, że choć pojawiają się opinie, że spółka zmienia się zbyt wolno, to efekt tego, że Przewozy Regionalne są jedynym przewoźnikiem, finansującym wszystko ze środków własnych. W tym roku spółka skorzysta z 629 mln zł kredytu, który przeznaczy na zakup i modernizację taboru. – Ostatnie miesiące pokazują, że pomysł na powrót do kolei jest dobry, a polepszanie oferty powoduje, że potencjalni i byli klienci wracają – ocenił.

Majewski podkreślał, że zaczyna przybywać pasażerów, co pokazuje, że kolej może być atrakcyjna i jeśli się w nią zainwestuje, zwróci się to z nawiązką. – Zaczynamy widzieć, że dworce wyglądają inaczej, pociągi są nowoczesne, przemysł taborowy się rozwija. Nie produkujemy w Polsce samochodów, a pociągi, może to tradycja, którą należałoby rozwijać – wskazywał.

Krzysztof Mamiński mówił również, że Przewozy Regionalne proponują, by kolej porozumiała się np. z PKS-ami i przewoźnikami samochodowymi. – Proponujemy skorelowanie rozkładu jazdy, wspólny bilet. Nie mamy tylko generować zysku, ale realizować życzenia klientów – zaznaczył.

Zdaniem Majewskiego, polska kolej mocno się zdezintegrowała, na czym stracił przede wszystkim klient. – Głównym konkurentem nie jest inna kolej, tylko samochód, albo jeszcze nowsze formy przewozu. Trzeba dać ofertę tańszą i prostą. To może być konkurencją dla innych środków transportu – podsumował.

REKLAMA

W Pulsie Gospodarki była również mowa o zmianach w KNF. Gościem był poseł PiS, Janusz Szewczak. Nowe przepisy podatkowe objaśniał z kolei Rafał Węgliński z Doradztwo Finansowe Księgowość.


Od lewej: Krzysztof Mamiński, Rafał Węgliński i Jakub Majewski; foto: PR24/MR Od lewej: Krzysztof Mamiński, Rafał Węgliński i Jakub Majewski; foto: PR24/MR

Więcej w całej audycji.

Gospodarzem programu był Wojciech Surmacz.  

Polskie Radio 24/ip

REKLAMA

___________________

Data emisji: 17.02.2017

Godzina emisji: 10:18

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej