Trudna współpraca sektora NGO z biznesem
CSR (Corporate Social Responsibility) to skrót, określający społeczne zaangażowanie biznesu. Jednym elementów, które się na niego składają, są fundacje, które pośredniczą między biznesem a społeczeństwem. O współpracy i jej trudnościach mówiła w Polskim Radiu 24 Magdalena Pawlak z Fundacji Dorastaj z Nami.
2017-03-22, 13:54
Posłuchaj
Jak wskazywała gość, organizacje pozarządowe i biznes to dwa odrębne światy, które muszą uczyć się siebie nawzajem. – Biznes rządzi się innymi kryteriami, jest nastawiony na osiąganie zysków, a dla fundacji tym zyskiem jest szczęście drugiej osoby, pomoc, stąd też często wynikają pewne trudności w porozumieniu i przygotowywaniu projektów, które chcemy zaoferować biznesowi – tłumaczyła.
Pawlak podkreślała, że problemem jest również to, że fundacje najczęściej mają zagwarantowany budżet tylko na najbliższy rok i nie wiedzą, co będzie w kolejnych latach. – Z punktów widzenia biznesu to nie do przyjęcia, trudno budować strategię – wyjaśniała. Dodała również, że firmy zazwyczaj mają jakąś rezerwę finansową, którą mogą zainwestować, natomiast w przypadku NGO to dużo trudniejsze. – Może to jest niedobre, nieetyczne. Istnieje też niebezpieczeństwo, czy pieniądze które zainwestujemy będą dobrze zainwestowane, tu pojawia się obawa – mówiła.
Więcej w nagraniu.
Gospodarzem programu był Jakub Kukla.
REKLAMA
Polskie Radio 24/ip
______________________
Data emisji: 22.03.2017
Godzina emisji: 13:18
REKLAMA