Na jakich stacjach tankujemy najchętniej?
Kierowcy ocenili stacje paliw pod względem satysfakcji klienta. Kluczowe były jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.
2017-08-02, 12:55
Najwięcej punktów dostała sieć stacji paliw działających pod logo gdańskiego Lotosu, tak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia w maju tego roku.
W rankingu tym było 80 proc. zadowolonych klientów Lotosu, 79 proc. klientów sieci Statoil (działających obecnie pod szyldem Circle K), również 79 proc. było zadowolonych z sieci Orlen. Kolejne miejsca zajęła sieć Shell i BP po odpowiednio 78 proc. i 77 proc.
Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje – kawa i herbata, w przypadku Lotosu oraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu, jaki oferuje sklep na stacji.
- Nieduże różnice w ocenie satysfakcji stacji paliw wpływają bezpośrednio na lojalność wobec nich. Jeśli wszystkie sieci gwarantują podobną jakość i ofertę, klient wie, że może spodziewać się odpowiedniego standardu, niezależnie od tego, którą z nich wybierze - komentuje cytowany w komunikacie Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.
Złe wiadomości dla kierowców
Tymczasem na satysfakcję klientów na pewno dobrze nie wpłynie fakt, że pod koniec lipca po raz pierwszy od dłuższego czasu, odnotowano dosyć wyraźne wzrosty cen benzyny, oleju napędowego oraz autogazu na stacjach.

REKLAMA