Publiczne radio ma nowe władze. Rada wybrała
Jarosław Hasiński, dotychczasowy członek Rady Nadzorczej Radia, został jego prezesem.
2009-11-19, 22:11
Jarosław Hasiński został prezesem Polskiego Radia. Od połowy września pełnił już funkcję p. o. prezesa spółki. Wówczas Rada Nadzorcza Polskiego Radia tymczasowo - na trzy miesiące - oddelegowała ze swego grona na p.o. prezesa Jarosława Hasińskiego oraz na członka zarządu Piotra Jagiełłę.
W tym czasie miał być rozpisany konkurs na nowe władze spółki: prezesa i czterech członków zarządu. Do konkursu zgłosiły się 22 osoby. Po dokonaniu oceny zgłoszeń od strony formalno-prawnej komisja skrutacyjna zakwalifikowała do dalszego postępowania 12 osób. Dwie z nich ubiegały się o stanowisko prezesa, pozostałe o fotele członków zarządu.
Jarosław Hasiński ma 52 lata. Ma 26-letnie doświadczenie w dziedzinie zarządzania mediami, w tym 8-letnie w Telewizji Polskiej. Zarządzał akademickim Radiem Winogrady, komercyjnym Radiem Fan oraz oddziałem TVP w Poznaniu. Był też szefem Studia Filmów Animowanych i największej agencji produkcyjnej TVP - Agencji Produkcji Audycji Telewizyjnych.
W kwietniu 2007 roku rozpoczął budowę najnowocześniejszej cyfrowej stacji telewizyjnej TVS (w systemie HD, plikowym), którą zaprojektował, wybudował, skompletował i uruchomił technologicznie i organizacyjnie.
REKLAMA
W latach 2005-2006 był członkiem Rady Nadzorczej Polskiego Radia Merkury w Poznaniu. Laureat Ostrego Pióra Business Center Club za działania sprzyjające rozwojowi polskiej przedsiębiorczości Kreator Najwyższej Jakości Stowarzyszenia Badań nad Jakością.
W zarządzie publicznego radia znaleźli się także Paweł Majcher, Wojciech Poczachowski, Dariusz Sienkiewicz oraz Władysław Bogdanowski.
Dramatycznie z pieniędzmi
Nowe władze spółki będą przede wszystkim musiały znaleźć rozwiązanie jak zapewnić jej dalsze funkcjonowanie wobec spadających wpływów z abonamentu.
REKLAMA
Sytuację finansową mediów publicznych pogorszyło ostatnie orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego, które zwolni z opłat za radio i telewizję część emerytów, rencistów i bezrobotnych - łącznie co najmniej 4,5 miliona osób.
Według Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w przyszłym roku wpływy z abonamentu mogą spaść do 400 milionów złotych - to mniej niż połowa dochodów sprzed dwóch lat. Z tego Polskiego Radio otrzyma od 100 do 130 milionów złotych, Telewizja Polska - od 90 do 120 milionów, a rozgłośnie regionalne - od 107 do 140 milionów. W przypadku Polskiego Radia proponowana kwota nie pokrywa nawet kosztów stałych spółki. P. o. prezesa Polskiego Radia Jarosław Hasiński zapowiedział, że w tej sytuacji Polskie Radio aby przetrwać, będzie musiało upodobnić się do stacji komercyjnych. Spółkę czekają zmiany strukturalne, nie obejdzie się bez zwolnień.
W związku z dramatyczną sytuacją finansową mediów publicznych przedstawiciele Polskiego Radia, Telewizji Polskiej i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji powołali sztab kryzysowy. Ma on, między innymi, przygotować skierowaną do widzów i słuchaczy akcję informacyjną, nakłaniającą do płacenia abonamentu oraz opracować we współpracy z Pocztą Polską propozycje uszczelnienia ściągalności opłaty na radio i telewizję. Jego przedstawiciele będą też apelować do władz o pomoc dla mediów publicznych.
sż,Informacyjna Agencja Radiowa (IAR),Dorota Piotrowska,Piotr Paszkowski
REKLAMA
REKLAMA