Jak przyciągać do Polski zagranicznych inwestorów?

- Ściągniecie do Polski J.P. Morgan Chase to przykład  tego, jak powinna wyglądać współpraca między różnymi instytucjami w Polsce, aby przyciągać zagranicznych inwestorów - mówił w radiowej Jedynce Krzysztof Senger, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

2017-09-29, 18:20

Jak przyciągać do Polski zagranicznych inwestorów?
CPK ma powstać w gminie Baranów, 40 kilometrów od Warszawy. Koszt jego budowy szacuje się na 30-35 miliardów złotych. . Foto: hxdyl/Shutterstock

Posłuchaj

Jak przyciągać inwestorów zagranicznych do Polski i dlaczego potrzebna jest przy tym współpraca wielu instytucji, mówi w Ekspressie Gospodarczym radiowej Jedynki Krzysztof Senger, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. /Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

I wymienia współprace między resortem rozwoju, agencją Inwestycji i Handlu oraz warszawa i organizacjami współpracującymi wokół nowoczesnych usług.

W tym tygodniu oficjalnie ogłoszono, że w Warszawie powstanie nowa, duża inwestycja w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu, czyli Centrum Korporacyjne amerykańskiego banku, w którym zatrudnienie znajdzie ok. 3 tys. osób.

Wielkie inwestycje wymagają złożonego finansowania

Do Polski udaje ściągać się kapitał nie tylko z USA, ale także z innych kierunków, np. z Chin. W tym tygodniu, pod Warszawą odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod nową inwestycję firmy Nuctech. O Chinach spekuluje się także jako potencjalnym inwestorze przy budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Jak dodaje ekspert, to bardzo duża i złożona inwestycja, która będzie miała na pewno złożoną strukturę finansowania.

REKLAMA

− Na pewno nie będzie to inwestycja dla jednego inwestora, ale obecność Chińczyków jest bardzo potrzeba ze względu na ich wielkie doświadczenia z portem lotniczym w Szanghaju i jego skomunikowania z siecią kolejową w tym regionie, mówi Krzysztof Senger.

CPK ma powstać w gminie Baranów, 40 kilometrów od Warszawy. Koszt jego budowy szacuje się na 30-35 miliardów złotych.

Błażej Prośniewski, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej