Jak będą wyglądać w przyszłości płatności bezgotówkowe?
Trwa ogólnopolska kampania społeczna „Warto Bezgotówkowo", która ma zachęcić Polaków do płatności bezgotówkowych.
2017-10-06, 19:00
Posłuchaj
Kampania ma charakter informacyjno-edukacyjny, ale towarzyszyć jej będą różnego rodzaju akcje promocyjne, tłumaczy Bartłomiej Majewski z Warszawskiego Instytutu Bankowości.
- Klientom w okresie 16 – 20 października część firm przestawi specjalne korzyści, np. jeżeli zapłacą w tym terminie kartą lub telefonem, dostaną zwrot na konto, jakiś upominek, specjalną promocję – wymienia gość Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia. - Obok zwykłych płatności niektóre placówki banków będą również edukować w zakresie bezpieczeństwa płatności bezgotówkowych, bo wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy i z tego względu wybierają gotówkę. Namawiamy więc partnerów kampanii, żeby przekazywali taką wiedzę swoim odbiorcom – dodaje.
Konkurs na najciekawszą wizję przyszłości
W ramach kampanii organizowany jest też konkurs literacki na najciekawszą wizję przyszłości płatności. Do 18 października można przedstawić swoje wyobrażenie o tym, czym będziemy płacić w przyszłości. W konkursie mogą wziąć udział wszyscy chętni.
REKLAMA
- Nie mamy tutaj ograniczeń wiekowych, wystarczy chcieć napisać krótką bądź długą pracę w dowolnej formie na temat wizji przyszłości płatności bezgotówkowych w Polsce. Może to być również komiks, już dostaliśmy kilka takich zgłoszeń. Zwycięzców poznamy 23 października. Do wygrania są bardzo atrakcyjne nagrody. Są to tablety, różnego rodzaju sprzęt elektroniczny, który z pewnością przyda się w codziennej pracy – wyjaśnia Bartłomiej Majewski.
Gotówka nie zniknie z rynku
Płatności bezgotówkowe w Polsce mają się coraz lepiej. Sami Polacy widzą w nich korzyść. Jak pokazują badania już co czwarty obywatel nie nosi w kieszeni gotówki w ogóle. Okazuje się, że coraz częściej korzystamy z kart płatniczych - mamy ich coraz więcej w portfelu. A kampania, jak podkreśla Bartłomiej Majewski, ma upowszechnić płatności bezgotówkowe, a nie wyeliminować z rynku gotówkę.
- Nie mamy na celu, jako organizatorzy tej kampanii, wyeliminowania gotówki. Chcemy, żeby rzeczywiście we wszystkich miejscach każdy mógł zapłacić tak, jak chce, żeby było równe prawo do płacenia gotówką, jak i kartą płatniczą, telefonem czy jakąś aplikacją, żeby konsument mógł zapłacić tak, jak mu wygodniej – tłumaczy rozmówca Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia.
Więcej informacji o kampanii oraz szczegóły inicjatyw podejmowanych przez jej partnerów znajdują się na stronie WartoBezgotowko.pl.
REKLAMA
Justyna Golonko, awi
REKLAMA