Alior Bank stawia na szybkość i elastyczność

Małe i średnie przedsiębiorstwa to bardzo atrakcyjny i ważny segment klientów dla banków. W Polsce mamy milion 800 tysięcy takich podmiotów, które są odpowiedzialne za ponad połowę Produktu Krajowego Brutto.

2017-10-16, 10:39

Alior Bank stawia na szybkość i elastyczność
Małe i średnie firmy oczekują oferty dopasowanej do ich potrzeb oraz opieki doradców . Foto: Shutterstock.com/everything possible

Posłuchaj

O tym jakie potrzeby mają mali i średni przedsiębiorcy w cyklu audycji "Lubię, bo Polskie" mówi Maciej Surdyk dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Bankowości Przedsiębiorstw w Alior Banku (Sylwia Zadrożna, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

- Co roku rejestruje się ponad kilkaset tysięcy nowych działalności gospodarczych. Dynamika tworzenia się nowych firm jest najwyższa w Europie, to wszystko sprawia, że ten segment jest również atrakcyjny dla banków - mówi Maciej Surdyk dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Bankowości Przedsiębiorstw w Alior Banku.

Jakość i wygoda

Trzeba jednak dodać, że i potrzeby oraz oczekiwania wobec banków małych i średnich przedsiębiorstw są inne niż tych dużych firm.

- Małe firmy oczekują na pewno wysokiej jakości doradztwa, dlatego rola doradcy jest bardzo istotna. Kluczowy jest również wielokanałowy dostęp po przez bankowość elektroniczną, mobilną i telefoniczną. To są formy, które zapewniają przedsiębiorcy elastyczność i należy je przedsiębiorcy udostępniać. Bardzo często firmy wybierają bank, w którym mogą łatwo uzyskać finansowanie. Dlatego oferta kredytowa i szybkość podejmowania decyzji jest bardzo istotna- wyjaśnia gość.

Kluczowa jest elastyczność

To, że małe i średnie firmy oczekują oferty dopasowanej do ich potrzeb oraz opieki doradców potwierdza Łukasz Kozłowski główny ekonomista Pracodawców RP.

REKLAMA

- Nie są to firmy, które realizują duże inwestycje, przedsiębiorcy raczej oczekują finansowania bieżącego, takie które jest łatwo dostępne i elastyczne, z którego mogą korzystać w zależności od pojawiania się konkretnych potrzeb biznesowych. Przedsiębiorcy borykają się z problemem zatorów w płatnościach, zatem firmy potrzebują alternatywnych źródeł finansowania – podkreśla.

Szybko, czyli on-line

Dodatkową kwestią jest wygodny i szybki dostęp do tego finansowania.

- Małe i średnie przedsiębiorstwa nie mają dedykowanych departamentów, czy nawet pracowników utrzymujących relację bankiem. Dlatego bardzo ważne jest by było to możliwe najłatwiejszy, najszybszy i najwygodniejszy sposób kontaktu z instytucją finansową. Najlepiej to wychodzi, gdy wykorzystuje się najnowsze technologie komunikacyjne, tak by wszelkie formalności można było załatwiać za pośrednictwem internetu, bez konieczności osobistej obecności w placówce banku – wyjaśnia.

I na te potrzeby banki starają się jak najlepiej odpowiadać.

REKLAMA

- Automatyzujemy procesy kredytowe, udostępniamy coraz to nowe usługi, które są zintegrowane z architekturą e-państwa. Chcemy obsługiwać Jednolite Pliki Kontrolne, być zintegrowani z ePUAP. Chodzi o to, żeby przedsiębiorcy na bazie dokumentów przedkładanych do urzędu skarbowego w formie elektronicznej mogli automatycznie uzyskać ocenę zdolności kredytowej u nas w banku. Już dziś połączeni jesteśmy z Centralną Ewidencją o Działalności Gospodarczej. Przedsiębiorca otwierający rachunek firmowy może to zrobić on-line na podstawie tych danych - dodaje Maciej Surdyk.

W cyklu "Lubię, bo Polskie" wspieramy krajowe firmy i chcemy zwrócić Państwa uwagę na walory rodzimych produktów oraz usług. Mówimy także o tym, jakie mogą być korzyści związane z wyborem krajowej marki, bo to od naszych decyzji zależy rozwój polskiej gospodarki.

Sylwia Zadrożna, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej