Super Bowl: telewizyjny rekord oglądalności pobity
Wczorajszy Super Bowl oglądało na kanale CBS 106 i pół miliona widzów. To absolutny rekord w historii amerykańskiej telewizji.
2010-02-08, 21:26
W 44. finale rozgrywek o mistrzostwo amerykańskiej zawodowej ligi NFL (National Football League) walczyli New Orleans Saints z Indianapolis Colts. W finale rozgrywanym w Miami "Święci" pokonali faworyzowaną ekipę z Indianapolis 31:17.
Aż 106 i pół miliona ludzi zdecydowało się zasiąść przed telewizorami, aby obejrzeć to sportowe wydarzenie. Tym samym pobito rekord pod względem oglądalności, który od 1983 roku należał do słynnego serialu "M-A-S-H". Ostatni odcinek tej produkcji oglądało niecałe 106 milionów widzów, choć trzeba dodać, że w ówczesnych czasach było zdecydowanie mniej odbiorników telewizyjnych.
Ubiegłoroczny finał NFL między Pittsburgh Steelers a Arizona Cardinals oglądało "jedynie" 98,7 milionów widzów.
Transmisja z Super Bowl jest najchętniej oglądanym programem w amerykańskiej telewizji. Oznacza to ogromne przychody z reklam. W tym roku za 30-sekundową reklamę telewizja CBS liczyła sobie blisko 3 miliony dolarów.
REKLAMA
Fantastyczne zwycięstwo nowoorleańskiej ekipy przyszło w 5 lat po tym, jak ich miasto zostało doszczętnie zniszczone przez huragan Katrina. To właśnie na obiekcie "Świętych" - Louisiana Superdome - tysiące ludzi czekało na ewakuację po przejściu potężnego żywiołu. W 2013 roku finał NFL ma zostać ponownie rozegrany w Nowym Orleanie.
REKLAMA