Ofensywa Polskiego Radia w Internecie
85 stacji radiowych na 85-lecie Polskiego Radia - to najnowszy pomysł władz spółki. Do pięciu istniejących już programów Polskiego Radia dołożonych zostanie 80 nowych w Internecie - zapowiada prezes Jarosław Hasiński.
2010-02-09, 12:53
Posłuchaj
Dodaj do playlisty
Ich uruchomienie przewidziane jest na wrzesień, kiedy to odbędą się główne obchody 85-lecia Polskiego Radia. Internetowe kanały muzyczne ma już na przykład radio RMF FM, ale oryginalność koncepcji Polskiego Radia polega na tym, że będzie tam 80 różnych stacji, poświęconych nie tylko muzyce, ale też kabertowi, słuchowiskom, dokumentowi, reportażom czy informacji.
"To jest zupełnie coś innego niż nasze tradycyjne pojęcie o radiu" - dodaje Władysław Bogdanowski z zarządu spółki tłumacząc, że internetowe kanały będą się opierać przede wszystkim na wykorzystaniu dorobku i zasobnych archiwów Polskiego Radia.
Władze Polskiego Radia podkreślają, że w archiwum jest blisko milion różnych audycji. Wszystko to będzie dostępne dla internautów. Po kliknięciu www.polskieradio.pl będzie się ukazywał odnośnik do strumienia 85 stacji. Słuchacz znajdzie tam na przykład kanały ze słuchowiskami, w tym oddzielne dla dzieci, audiobookami, kabaretami czy stację poświęconą legendarnemu słuchowisku Polskiego Radia "Matysiakowie".
Jarosław Hasiński tłumaczy, że radio podąża w tej dziedzinie za telewizją. "W Polsce mamy 120 kanałów telewizyjnych i jakoś nikt się nie dziwi, że w tym jest około 60 kanałów tematycznych, w radiu tego nie było. Teraz będzie" - zapowiada prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński.
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)
REKLAMA