Standardowe usługi już nie wystarczą. W modzie aparthotele
Branżę hotelarską czeka wiele zmian i wyzwań związanych m.in. z nowymi technologiami oraz faktem, że standardowe usługi hotelarskie, nawet na najwyższym poziomie, tracą na atrakcyjności.
2018-01-11, 11:10
Z raportu "Trends 2018" przygotowanego przez firmę Profitroom, wynika, iż w ostatnich latach w Polsce powstaje coraz więcej obiektów turystycznych działających w ramach usługi aparthotel, czyli wynajem apartamentów w systemie hotelowym, łączący w sobie cechy apartamentów i hotelu.
Standardowe usługi hotelowe przestają być gwarantem atrakcyjności hotelu, bo Polacy stawiają bardziej na doświadczenie pobytu niż na klasyczny wynajem.
Brakuje rąk do pracy
Kolejne wyzwanie stojące przed branżą hotelową to wyraźnie mniejsze zainteresowanie pracą wśród ludzi młodych, a pracownicy z doświadczeniem są na wagę złota i mogą przebierać w ofertach. Coraz trudniej również o zatrudnienie pokojowych czy kelnerów z odpowiednim doświadczeniem.
Wkraczają nowe technologie
Z raportu wynika, że do branży hotelowej wkroczyły nowoczesne technologie, np. jeśli chodzi o interakcje z klientem.
REKLAMA
Coraz ważniejszą rolę zaczynają odgrywać live chaty, które umożliwiają np. obsługę gościa hotelowego w czasie rzeczywistym, na każdym kroku procesu rezerwacyjnego, a wdrożenie rozwiązań, które są zaprojektowane specjalnie pod urządzenia mobilne jest dla hotelarzy koniecznością, która w przyszłości przełoży się na wzrost przychodów z tytułu rezerwacji dokonanych przez smartfony.
PAP, ak, NRG
REKLAMA