Facebook wprowadza kolejne zmiany po aferze Cambridge Analytica
Facebook wprowadza zmiany, które mają zapewnić dodatkową ochronę prywatności swoich użytkowników. To reakcja portalu na aferę Cambridge Analytica. O zmianach mówił w Polskim Radiu 24 prawnik Grzegorz Szanejka.
2018-03-30, 10:55
Posłuchaj
Po wybuchu afery Cambridge Analytica Facebook jest krytykowany na całym świecie. Brak skutecznej kontroli nad danymi 50 mln użytkowników, które zostały wykorzystane do manipulacji wyborczych, spowodował kryzys wizerunkowy i straty finansowe. Wartość akcji Facebooka na giełdzie spada. Przeceniono je dotychczas o mniej więcej 80 mld dolarów.
Jak wyjaśnił Grzegorz Szanejka, nowe zabezpieczenia mają umożliwić użytkownikom lepszą kontrolą nad ujawnionymi danymi osobowymi i przesyłanymi treściami.
- Zmiany dotyczą m.in. informacji o użytkownikach przekazywanych do innych sieci społecznościowych, a także do firm współpracujących z Facebookiem co jest związane z kampaniami reklamowymi, które są realizowane przez Facebooka, gdyż taki jest cel działania portalu – tłumaczył prawnik.
Dodał, że poprawiono również funkcjonowanie ustawień prywatności na kontach i dodano nowe skróty w menu.
Więcej w całej rozmowie.
REKLAMA
Gospodarzem audycji był Wojciech Kościak.
Polskie Radio 24/pr
____________________
Data emisji: 30.03.18
Godzina emisji: 10:15
REKLAMA