Producenci wieprzowiny będą mieli swoją strategię rozwoju?

Producenci i przetwórcy mięsa wołowego przygotowali strategię rozwoju tego sektora do 2022 roku. Czynnie włączy się do niej ministerstwo rolnictwa. Zapewne w ślad za branżą mięsa wołowego podążą inne.

2018-05-10, 09:21

Producenci wieprzowiny będą mieli swoją strategię rozwoju?
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock

Posłuchaj

Producenci wieprzowiny będą mieli swoją strategię rozwoju? (Aleksandra Tycner/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
+
Dodaj do playlisty

Prezes Polskiego Mięsa Witold Choiński mówi, że z ministrem Krzysztofem Jurgielem zostało ustalone, że powstanie też strategia dla rynku mięsa wieprzowego. Jak dodaje, taki dokument stworzono już kilka lat temu, a teraz ma on zostać uzupełniony o nowe rozwiązania, które mają m.in. zmniejszyć wahania cen na tym rynku i go ustabilizować.

W ciągu ostatnich 5 lat znacznie spadła liczba producentów trzody chlewnej. Witold Choiński podkreśla, że to skutek koncentrancji produkcji w tej branży. Jego zdaniem ten proces powinien postępować, ale z umiarem. W jego ocenie w strategii dla sektora produkcji wieprzowiny powinny się znaleźć rozwijające wspierające producentów małych, ekologicznych, jak i dużych, na których opiera się eksport.

Liczą się proporcje

Statystyczny Polak zjada około 40 kilogramów wieprzowiny rocznie.

- Spożycie jest wysokie, porównując to na przykład z wołowiną. Głównym "konkurentem" jest mięso drobiowe, które jest zdecydowanie tańsze. Musimy popracować, by ta proporcja spożycia mięsa wołowego, drobiowego i wieprzowego było w miarę stabilna - zaznacza Witold Choiński.

REKLAMA

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Aleksandra Tycner, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej