Żywność made in Poland promowana na całym świecie. Stoi za tym KOWR i resort rolnictwa
Od 4 lat rodzimą żywność pod hasłem "Polska smakuje" promują wspólnie Ministerstwo Rolnictwa oraz Agencja Rynku Rolnego, a dziś - Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Od połowy ubiegłego roku ze strony internetowej lub poprzez aplikację mobilną konsumenci mogą dowiedzieć się, gdzie kupić dany produkt. Projekt wspiera rolników oraz małych i średnich producentów żywności.
2018-05-15, 08:48
Posłuchaj
Dyrektor generalny KOWR Waldemar Sochaczewski mówi, że na promocję polskiej żywności w kraju i za granicą przeznaczane jest 20 milionów złotych. Są to przede wszystkim produkty z certyfikatami jakości i regionalne. W sumie polska żywność jest promowana w 21 państwach, m.in. w Japonii, Singapurze i w krajach arabskich.
Eksport w górę
Waldemar Sochaczewski dodaje, że widać już efekty takich działań. Od wstapienia Polski do Unii Europejskiej w kolejnych latach mamy kilku, albo nawet kilkunastoprocentowy wzrost rodzimego eksportu. W ubiegłym roku jego wartość przekroczyła 27 miliardów euro, a - zdaniem rozmówcy NRG - wkrótce możliwe jest przekroczenie progu 30 miliardów euro. Waldemar Sochaczewski widzi tu dużą rolę instytucji państwowych, które otwierają bariery administracyjne dla eksporterów.
Promocja na całym świecie
Za kilka dni reprezentanci Polski będą obecni na targach w Szanghaju, a w tym roku w planach są też odwiedziny w Afryce północnej, Stanach Zjednoczonych i Paryżu.
Audycja powstała we współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa.
REKLAMA
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Aleksandra Tycner, md
REKLAMA