Turystyczny biznes będzie się musiał bardziej starać. Turysta pod większą ochroną

Od 1 lipca będą lepiej chronione interesy i porfele klientów biur podróży i hoteli. W tym dniu wejdzie w życie nowa ustawa o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.

2018-05-16, 15:28

Turystyczny biznes będzie się musiał bardziej starać. Turysta pod większą ochroną
Z początkiem lipca wchodzi w życie nowa ustawa o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.Foto: PIXABAY

Posłuchaj

Rzeczniczka Polskiej Izby Turystyki Ewa Kubaczyk powiedziała, że nowa ustawa o usługach turystycznych jest odpowiedzią na potrzeby rynku.
+
Dodaj do playlisty

Nowe przepisy będą w pełni regulować prawa i obowiązki przedsiębiorców oferujących usługi turystyczne i hotelarskie.

Co jest usługą turystyczną?

"Najważniejsza zmiana to możliwość dochodzenia odszkodowania nie tylko od biur podróży, ale także od podmiotów, które ułatwiają nabycie powiązanych usług turystycznych"- ocenił prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski.

"Sprzedaż za pośrednictwem internetu biletu lotniczego, a zaraz potem przekierowanie do zakupu usługi hotelarskiej czy innej usługi, na przykład wynajmu samochodu to już w tym momencie jest usługa turystyczna albo tak zwana powiązana usługa turystyczna. W obydwu przypadkach klient jest chroniony. Wcześniej tego nie było”- dodał.

Odpowiedź na potrzeby rynku

Rzeczniczka Izby Ewa Kubaczyk wyjaśniła, że nowa ustawa jest odpowiedzią na potrzeby rynku. "Przede wszystkim kupujemy wycieczki nie tylko w stacjonarnych biurach podróży, ale dostęp do internetu spowodował, że samodzielnie szukamy usług, które na odpowiadają. Przy tym zmieniającym się rynku i przy - czasami - przypadkowych rezerwacjach dokonywanych w sieci turysta nie miała żadnej ochrony. Teraz będzie miał, bo organizatorem turystyki jest każdy podmiot który sprzedaje usługi, na przykład nocleg, czy transport, czy też kilka usług powiązanych ze sobą, a nie tylko biuro podróży” - powiedziała Ewa Kubaczyk.

REKLAMA

Nie będzie 30-dniowego terminu

Inną ważną regulacją jest zmiana terminów na zgłoszenie roszczeń. Prezes Polskiej Izby Turystyki Paweł Niewiadomski wyjaśnił, że nie będzie już terminu 30-dniowego na złożenie reklamacji.

"Jak on będzie się kształtował, na razie trudno w tej chwili jednoznacznie powiedzieć, bo te przepisy będą obowiązywać w całej Unii, więc zapewne dojdziemy do porozumienia w tej kwestii. Wydłuża się też termin przedawnienia roszczeń z dwóch do trzech lat, co dla klienta jest korzystne”- dodał Niewiadomski.

Zmiany przepisów w branży turystycznej są wprowadzane we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Wymaga tego unijna dyrektyw.

IAR, ak, NRG

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej