Polskie Radio 24 ze wzrostem słuchalności
Polskie Radio 24, jedyna informacyjna antena w strukturach polskiej radiofonii publicznej, odnotowała bardzo istotny wzrost wartości głównych wskaźników słuchalności w 2018 roku w stosunku do roku ubiegłego.
2018-06-15, 17:36
W ostatniej fali badania Radio Track, realizowanego przez firmę Millward Brown w grupie wszystkich Polaków w wieku 15-75 lat, zasięg dzienny stacji w okresie marzec-maj wynosi 0,8 proc. W analogicznym okresie, w 2017 roku, było to 0,5 proc., co oznacza 65-procentowy wzrost wartości wskaźnika rok do roku. Inaczej mówiąc, średnio każdego dnia Polskie Radio 24 jest słuchane przez ponad 230 tysięcy osób (rok temu - ok. 140 tys. osób).
Podobną tendencję wzrostową wykazuje pozycja stacji w rynku radiowym mierzona udziałem w czasie słuchania. W ostatniej fali badania udział Polskiego Radia 24 wynosi 0,6 proc. w porównaniu do 0,4 proc. w roku ubiegłym.
Utrwalona tendencja wzrostowa wskaźników słuchalności Polskiego Radia 24 cieszy kierownictwo Polskiego Radia, gdyż jest potwierdzeniem słuszności dotychczasowych decyzji programowych i organizacyjnych.
Polskie Radio 24 to jedyna informacyjna antena w strukturach polskiej radiofonii publicznej. Nadaje 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu, prezentując najważniejsze informacje z kraju i ze świata, wzbogacone o bieżący komentarz publicystów i ekspertów.
Ramówka Polskiego Radia 24 inspirowana jest znanym w krajach europejskich formatem radia informacyjnego bez udziału muzyki, np. France Info, a także BBC 4.
REKLAMA
Przez półtora roku swojej działalności Polskie Radio 24 pozyskało stale rosnące grono odbiorców. Wśród słuchaczy Polskiego Radia 24 przeważają mieszkańcy wielkich i średnich miast (około 46 proc.), wywodzący się ze środowisk inteligenckich.
Źródło:
Badanie Radio Track - KBR; Kantar Millward Brown
Fale:
marzec 2017- maj 2017 (wielkość: 20749)
marzec 2018 - maj 2018 (wielkość: 20564)
dcz
REKLAMA
REKLAMA