Nasze prawa na urlopie - jak reklamować hotel i czy można reklamować plażę?
Sezon urlopowy w pełni. Nie zawsze jednak wakacje wyglądają tak, jak było to zapowiadne w folderze reklamowym. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymuje każdego roku wiele skarg na touroperatorów.
2018-07-12, 08:20
Posłuchaj
- Problematyczne są kwestie np. dotyczące zmiany kategorii hotelu. Płaciliśmy za 4 gwiazdki a dostaliśmy 3. Często skracany jest czas pobytu ze względu na zmiany godzin wylotu i przylotu - mówi Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Dlatego w umowie zawieranej z biurem podróży warto wszystko dokładnie opisać. - Taka szczegółowość w przypadku ewentualnej reklamacji może być bardzo przydatna - tłumaczy Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Polacy po wakacyjnych wojażach często skarżą się na rozbieżności między tym, co widzieli na folderach reklamowych hoteli, w których mieli wypoczywać, a rzeczywistością. Problemem jest nie tylko sam hotel a także jakość plaży - to też możemy reklamować - tłumaczy Agnieszka Majchrzak.
A na taką reklamacje dzięki nowym przepisom - od 1 lipca turysta ma więcej czasu - bo teraz mamy na to aż 3 lata od zakończenia wyjazdu. - Reklamacje możemy napisać odręcznie - przypomina Katarzyna Słupek z ECK.
REKLAMA
I co ważne wycieczkę możemy reklamować niezależnie od tego, czy wykupiliśmy ją w ofercie last minute po obniżonej cenie, czy w normalnym trybie.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Justyna Golonko, kw
REKLAMA