Świetny rok dla branży turystycznej. Oferty last minute mniej popularne
Choć rośnie liczba zadłużonych firm turystycznych to rozmiar długu jest praktycznie bez zmian. Takie dane podało Biuro Informacji Kredytowej. W zestawieniu z innymi branżami to wyśmienity wynik, bo i kończący się sezon był dla turystyki wyjątkowo dobry.
2018-09-13, 18:19
Posłuchaj
Według Biura Informacji Kredytowej długi dotyczą 730 firm z branży turystycznej, czyli nieco ponad 15 procent. Najczęściej to drobne kwoty. Już zimą biura podróży zanotowały o połowę większe zainteresowanie ofertą wakacji. A sezon cały czas trwa - powiedziała w radiowej jedynce Halina Kochalska z BIG Info Monitor.
Grecja nadal numerem 1
Połowa polskich turystów wyjechała za granicę. Grecja mimo, że według danych Polskiej Izby Turystyki jest już nieco mniej popularnym kierunkiem to pozostaje wśród Polaków numerem jeden, jeśli chodzi o zorganizowane wyjazdy wakacyjne - powiedział Adam Górczewski z biura podróży Grecos.
Największy wzrost popularności zanotowała Tunezja. W czołówce ulubionych kierunków Polaków pozostają Turcja, Bułgaria, Hiszpania czy Egipt.
Według Polskiej Izby Turystyki czarnym koniem przyszłego sezonu mogą być Bałkany. Znaczny wzrost zanotowały w tym roku Bułgaria i Albania. Bez konkurencji pozostaje oferta all inclusive. Tracą na popularności oferty last minute.
REKLAMA
Przewoźnicy mieli problem
Polacy najchętniej podróżowali samolotem. Zdaniem Haliny Kochalskiej - lawinowy wzrost zainteresowania zagranicznymi wakacjami był kłopotem dla przewoźników.
Od lipca obowiązują nowe przepisy o imprezach turystycznych. Wprowadzają między innymi dłuży czas na reklamację i zabezpieczenie finansowe nawet w przypadku upadłości biura podróży.
Marcin Jagiełowicz, ak, NRG
REKLAMA