Nielsen: stacje benzynowe zyskują na zakazie handlu w niedziele
Jednym z głównych "zwycięzców" wprowadzenia zakazu handlu w niedziele są stacje benzynowe - wynika z najnowszego raportu Nielsena. W okresie marzec-czerwiec sprzedaż produktów spożywczych na stacjach wzrosła o blisko 30 procent w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku.
2018-10-08, 10:07
- Dzięki obowiązującej ustawie, stacje benzynowe zyskały takich tygodni blisko 26, w dalszej perspektywie jeszcze więcej (ustawa zakłada, że w kolejnym roku wolną od handlu niedzielą będzie tylko jedna w miesiącu, a za dwa lata we wszystkie niedziele obowiązywał będzie zakaz) - pisze Nielsen.
Coraz więcej stacji rozszerza swój asortyment produktów spożywczych, a na półkach pojawiają się m.in. nabiał, owoce i warzywa czy mięso. Z badania wynika, że w 2017 roku stacje benzynowe zwiększyły wartość sprzedawanych dóbr FMCG (szybko zbywalnych, np. artykułów spożywczych) o 5,8 procent.
Zmieniają się też obyczaje klientów.
- Wzrasta dość znacznie również odsetek konsumentów deklarujących, że zakupy robione na stacji benzynowej są zakupami do domu, a nie bezpośredniej konsumpcji. Taka zmiana w zachowaniach i misjach realizowanych na stacjach może wynikać choćby z faktu, że w czerwcu 2018 roku około 40 proc. stacji benzynowych sprzedawało produkty należące do kategorii nabiałowych, przy czym odsetek ten w 2017 roku był bliski 17 proc. - czytamy w raporcie Nielsena.
REKLAMA
Naczelna Redakcja Gospodarcza, dlahandlu.pl, md
REKLAMA