Biura handlowe PAiH otwierają firmom nowe rynki
Polska Agencja Inwestycji i Handlu, otwierając nowe biura handlowe (m.in. w Sydney czy Chicago), stara się pomagać polskim firmom we wchodzeniu na zagraniczne rynki. Ale PAiH na siedziby biur wybiera też kierunki mniej oczywiste. O tym, jak promuje się polski biznes za granicą, rozmawiali goście Błażeja Prośniewskiego w audycji "Bardzo Ważny Projekt".
2018-10-22, 18:56
Posłuchaj
Michael Mazurewicz z biura handlowego w Kenii mówił, że dla wielu polskich przedsiębiorców ten kraj w ogóle jest nieznany, a tymczasem daje on duże perspektywy rozwoju. Jak zaznaczył, Kenia szybko się rozwija i jest teraz na etapie podobnym, jak Polska w latach 90. XX wieku. Wskazywał, że Kenia jest nasilniejszym gospodarczo krajem w Afryce Wschodniej, oprócz Etiopii.
Z kolei Zack Labieniec z biura handlowego w kanadyjskim Toronto mówił, że Kanada jest bardzo perspektywicznym rynkiem dla naszych firm. Przypomniał, że w ciągu ostatniego roku, dzieki umowie CETA, polski eksport do tego kraju wzrósł o 6 procent. W jego ocenie rodzime przedsiębiorstwa mogą szukać swoich szans m.in. na rynku budowlanym, teleinformatycznym czy rolno-spożywczym.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Trójka, Błażej Prośniewski, md
REKLAMA