Marketing w sieci. Kim są influencerzy?

Marketing coraz bardziej przenosi się do sieci. Tam w reklamowaniu produktów szczególną rolę odgrywają tzw. influencerzy. Wielu z nas podświadomie czuje, kim są takie osoby, ale nie potrafi tego opisać - zresztą trudno jest w skrócie zdefiniować, kim jest influencer. Warto to jednak wiedzieć, bo takie osoby wpływają na życie nasze, naszych dzieci, a przy tym zarabiają niezłe pieniądze. I to wszystko w teoretycznie "wirtualnej" rzeczywistości.

2019-01-08, 09:18

Marketing w sieci. Kim są influencerzy?
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Michal Ludwiczak/Shutterstock.com

Posłuchaj

YouTube'owe doradztwo, ale i biznes. Kim są influencerzy? (Aleksandra Tycner/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
+
Dodaj do playlisty

Michał Kołodziej z agencji LifeTube mówi, że influencerzy to zazwyczaj właściciele kanałów YouTube, którzy zachęcają swoich widzów np. do kupna danych produktów, ale, jeśli są obiektywni, to opowiadają też o jego wadach. Często influencerzy zajmują się grami komputerowymi i kosmetykami, ale są też tacy, którzy tworzą własne firmy fabularne i potem publikują je na YouTube. Z drugiej strony zdarza się, że wchodzą też w nisze takie jak wędkarstwo, architektura i malarstwo i tam też mogą funkcjonować z powodzeniem.

Marketing XXI wieku

W oparciu o ten termin rozwinęła się cała gałąź marketingu - influencer marketing. Opiera się ona na współpracy firm z osobami znanymi, posiadającymi np. dobrze rozwinięte kanały na YouTube. Kojarzeniem twórców i firm zajmują się agencje takie jak ta, w której pracuje Michał Kołodziej.

- Na co dzień współpracujemy z twórcami, jesteśmy z nimi w stałym kontakcie, pomagamy im w tworzeniu treści, planujemy to, co chcą robić i z kim współpracować, wiemy w jakich tematach dobrze się czują - wyjaśnia rozmówca NRG.

Nie każdy będzie influencerem

Ale żeby takim influencerem zostać, trzeba spełnić kilka warunków - być charyzmatycznym, regularnie publikować materiały na YouTube, no i przede wszystkim mieć statystyki - dużą liczbę pozytywnych ocen i wyświetleń filmów.

REKLAMA

- I na tym się zarabia - przez reklamy czy przez lokowanie produktów - dodaje Michał Kołodziej.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Aleksandra Tycner, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej