Marketing w sieci. Kim są influencerzy?
Marketing coraz bardziej przenosi się do sieci. Tam w reklamowaniu produktów szczególną rolę odgrywają tzw. influencerzy. Wielu z nas podświadomie czuje, kim są takie osoby, ale nie potrafi tego opisać - zresztą trudno jest w skrócie zdefiniować, kim jest influencer. Warto to jednak wiedzieć, bo takie osoby wpływają na życie nasze, naszych dzieci, a przy tym zarabiają niezłe pieniądze. I to wszystko w teoretycznie "wirtualnej" rzeczywistości.
2019-01-08, 09:18
Posłuchaj
Michał Kołodziej z agencji LifeTube mówi, że influencerzy to zazwyczaj właściciele kanałów YouTube, którzy zachęcają swoich widzów np. do kupna danych produktów, ale, jeśli są obiektywni, to opowiadają też o jego wadach. Często influencerzy zajmują się grami komputerowymi i kosmetykami, ale są też tacy, którzy tworzą własne firmy fabularne i potem publikują je na YouTube. Z drugiej strony zdarza się, że wchodzą też w nisze takie jak wędkarstwo, architektura i malarstwo i tam też mogą funkcjonować z powodzeniem.
Marketing XXI wieku
W oparciu o ten termin rozwinęła się cała gałąź marketingu - influencer marketing. Opiera się ona na współpracy firm z osobami znanymi, posiadającymi np. dobrze rozwinięte kanały na YouTube. Kojarzeniem twórców i firm zajmują się agencje takie jak ta, w której pracuje Michał Kołodziej.
- Na co dzień współpracujemy z twórcami, jesteśmy z nimi w stałym kontakcie, pomagamy im w tworzeniu treści, planujemy to, co chcą robić i z kim współpracować, wiemy w jakich tematach dobrze się czują - wyjaśnia rozmówca NRG.
Nie każdy będzie influencerem
Ale żeby takim influencerem zostać, trzeba spełnić kilka warunków - być charyzmatycznym, regularnie publikować materiały na YouTube, no i przede wszystkim mieć statystyki - dużą liczbę pozytywnych ocen i wyświetleń filmów.
REKLAMA
- I na tym się zarabia - przez reklamy czy przez lokowanie produktów - dodaje Michał Kołodziej.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Aleksandra Tycner, md
REKLAMA