Polscy drobiarze muszą szukać nowych rynków zbytu. Konkurencja nie zasypia gruszek w popiele
Wprawdzie Polska jest potentatem w produkcji drobiu, to konkurencja na tym rynku jest z roku na rok silniejsza. Również na rynku unijnym panuje coraz większy tłok.
2019-01-21, 14:10
Posłuchaj
Jak mówił w radiowej Jedynce Łukasz Dominiak z Krajowej Rady Drobiarstwa, z którym rozmawiała Aleksandra Tycner - branża zaniepokojona jest m.in. Brexitem bowiem brytyjski rynek jest bardzo ważny dla polskich producentów drobiu.
Rośnie także światowy eksport drobiu z Brazylii i Ukrainy. Ponieważ Polska staje się coraz większym producentem mięsa drobiowego, stąd konieczność poszukiwania nowych rynków zbytu poza UE i utrzymania pozycji na rynkach, gdzie jesteśmy już obecni.
Na rynku chińskim, który nadal jest nienasycony, ale też jest rynkiem bardzo trudnym, nasz kraj jest jednym z zaledwie kilku i jedynym w Unii, jeżeli chodzi o eksport drobiu, który posiada do niego dostęp.
Chodzi o to - podkreślił Łukasz Dominiak, aby zwiększyć liczbę polskich zakładów drobiarskich mogących eksportować wyroby drobiarskie do Chin.
REKLAMA
Innym atrakcyjnym i wielkim rynkiem azjatyckim dla polskich drobiarzy jest również Indonezja.
Aleksandra Tycner, ak, NRG
Polecane
REKLAMA