Pracodawcy na łowach, czyli czym przyciągnąć pracowników

Firmy walczą o zatrzymanie pracowników. Jak wynika z badania Hays Poland ponad połowa polskich firm deklaruje, że brakuje jej talentów poszukiwanych na rynku pracy. Najpotrzebniejsi - tak jak w zeszłym roku są specjaliści IT, sprzedawcy i menedżerowie. 

2019-01-30, 11:01

Pracodawcy na łowach, czyli czym przyciągnąć pracowników
Badania pokazują, że pozapłacowe koszty pracy są dla pracodawców największym problemem w rozwoju firmy.Foto: Pixabay

Posłuchaj

O tym, jak firmy walczą o pracowników i jakie stosują zachęty, aby ich do siebie przyciągnąć, była mowa w radiowej Jedynce w audycji opracowanej przez Marcina Jagiełowicza.
+
Dodaj do playlisty

- Coraz popularniejszą taktyką jest przebijanie oferty konkurencji - mówiła w radiowej Jedynce Paulina Łukaszuk z Hays Poland. 

Co poza płacą?

Coraz bardziej powszechną metodą przekonania do siebie pracowników są też świadczenia pozapłacowe.

- W zeszłym roku pracodawcy w Polsce przeznaczyli na nie 12 miliardów złotych. To wzrost o miliard, licząc rok do roku - skomentował Adam Racki z Benefit Systems.

Zdaniem Pauliny Łukasik - najpopularniejsze wśród pracowników są świadczenia medyczne.

REKLAMA

Coraz częściej motorem do zmiany pracy jest nie tylko poziom wynagrodzenia, ale też możliwość rozwoju zawodowego.

Mniej Ukraińców

Firmy w okresie prosperity są też bardziej skłonne doszkalać pracowników, którym brakuje kompetencji. Zwłaszcza, gdy chodzi o stanowiska mniej eksponowane.

W tym roku na polskim rynku pracy możliwy będzie mniejszy napływ pracowników z Ukrainy, co zaobserwowano już w zeszłym roku. 

Marcin Jagiełowicz, ak, NRG

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej