Kultowy proszek wraca. To nim w latach 90. prały nasze mamy

Ten proszek w latach 90. znał każdy. Był to jeden z pierwszych tak szeroko reklamowanych detergentów w Polsce. A charakterystyczne "Ojciec prać?" z reklam do dziś bardziej kojarzy się z marką niż z sienkiewiczowskim "Potopem". 

2025-08-13, 14:56

Kultowy proszek wraca. To nim w latach 90. prały nasze mamy
Stary proszek do prania Pollena 2000. Foto: PAP/Tomasz Gzell

Najważniejsze informacje w skrócie: 

  • Marka Pollena 2000 wraca do polskich sklepów po blisko 20 latach nieobecności
  • Nowa odsłona marki produkowana jest przez innego producenta niż poprzednio. Ma być sprzedawana we wszystkich popularnych formach - proszku, płynu i kapsułek
  • W pierwszej połowie lat 90. XX wieku Pollena 2000 była jedną z najpopularniejszych marek proszków do prania

Powrót kultowej marki z lat 90. XX wieku

Pollena 2000 była jedną z pierwszych tak szeroko reklamowanych marek proszków do prania produkowanych w Polsce. Reklamy z charakterystycznym "Ojciec, prać?" znane były na początku lat 90. każdemu. Ówczesny producent - Lever Polska (który przejął Pollenę w Bydgoszczy), nie ograniczał się zresztą tylko do wykorzystywania motywów z "Potopu". W kolejnych reklamach pojawili się także bohaterowie "Czterdziestolatka" czy nawet duchy (i maluch w wersji cabrio!). 

Jednak w połowie lat 90. Lever Polska (obecny Unilever) postanowił się skupić na kosmetykach do pielęgnacji ciała i markę Pollena 2000 wycofano z produkcji. Teraz wraca ona jednak i, jak zapewnia nowy producent, będzie pokazywać "nową energię".

W komunikacie prasowym firma Eudoco KBC Group, która zajmuje się produkcją, poinformowała, że nowa odsłona marki Pollena 2000 nie jest "powrotem do przeszłości", ale "nowym rozdziałem" dla marki "która nie zapomniała jak to jest być pierwszą". 

Marka wróci we wszystkich popularnych obecnie formach środków do prania - zarówno proszku, płynu, jak i kapsułek. Wyróżniać ma się na tle konkurencji całkowitym brakiem fosforanów, mikroplastiku oraz całkowicie rozpuszczalną folią kapsułek do prania. 

Oficjalna strona marki Pollena 2000 zostanie uruchomiona na początku września i będzie głównym źródłem informacji o produktach, ich dostępności oraz planowanych akcjach specjalnych - powiedziała serwisowi Wirtualnemedia.pl Ewa Rykowska, specjalista ds. PR i marketingu w Eudoco KBC Group. Środki do prania pod kultową niegdyś marką trafiać mają do sklepów i drogerii stopniowo już w najbliższym czasie. 

Ciekawe, czy nostalgia za latami 90. wystarczy by napędzić sprzedaż i pozwolić na zdobycie rynku?

Czytaj także: 

Źródło: Wirtualne Media/Andrzej Mandel

Polecane

Wróć do strony głównej