Terminal DCT Gdańsk m.in. w rękach polskiego funduszu
Największy terminal kontenerowy w Polsce kosztował 5 miliardów złotych. Kolejne dwa pochłonie jego rozbudowa. Jedynym zagrożeniem może być podbieranie sobie klientów, jeśli w Gdańsku powstanie Port Centralny - oceniają eksperci.
2019-03-21, 15:10
Posłuchaj
- Za 5 miliardów złotych Polski Fundusz Rozwoju odkupuje jedyny polski terminal kontenerowy. Zakupy w formie konsorcjum zakładają, że podzieli się udziałami - mówił w radiowej Jedynce Paweł Borys, prezes PFR.
- PSA International to spółka, która ma w swoim portfelu ok. 50 terminali, w tym największe na świecie. Teraz dołączy do nich DCT Gdańsk - jedyny na Bałtyku terminal kontenerowy, do którego zawijają bezpośrednio statki z Dalekiego Wschodu - poinformował Marek Grzybowski, prezes Bałtyckiego Klastra Morskiego i Kosmicznego
W zeszłym roku terminal obsłużył niemal 2 miliony kontenerów. W planach PFR jest jego rozbudowa - tak by za około pięć lat mógł obsłużyć ponad dwa razy tyle. Za tym idą między innymi wpływy do budżetu.
Marek Grzybowski przypomina, że w planach jest też rozwój Portu Centralnego w Gdańsku.
REKLAMA
PFR uspokaja jednak, że chce by inwestycje wzajemnie się wspierały. DCT ma być głównym portem kontenerowym - Port Centralny miałby obsługiwać firmy.
Marcin Jagiełowicz, ak, NRG
REKLAMA