Premium z dyskontu. Czy luksus spowszednieje?
Coraz częściej w sklepach dyskontowych po okazyjnej cenie można kupić rzeczy firm, które kojarzone są z luksusem czy markami premium. To nie kaprys handlowców, ale opłacalna dla obu stron strategia marketingowa, choć ryzykowna dla drogich marek.
2019-04-17, 17:20
Posłuchaj
- Produkty marek premium czy luksusowe sprzedawane w dyskontach nie zawsze są takie same, czy te same, co oferowane w eleganckich salonach - powiedziała w radiowej Jedynce Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.
Przebicie cen okazuje się w wielu wypadkach bardzo duże.
- Klienci luksusowych sklepów nie muszą się czuć zawiedzeni, że rzeczy, które oni kupują za niebotyczne sumy, można dostać znacznie taniej w dyskontach - oceniła Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
- Niezależnie od wszystkiego, rachunek ekonomiczny jest pozytywny dla obu stron - dodała.
REKLAMA
- Polski rynek luksusu jest bardzo płytki - zauważyła Jolanta Tkaczyk.
Z drugiej strony zarobki Polaków w ostatnim roku wzrosły około 6 procent, a wydatki o 2 procent. Chcemy kupować coraz lepsze jakościowo produkty.
Ludzie młodzi oczekują, żeby dodatkowo były to produkty markowe, ale nie podrabiane.
Aleksandra Tycner, ak, NRG
REKLAMA
REKLAMA