Premium z dyskontu. Czy luksus spowszednieje?

Coraz częściej w sklepach dyskontowych po okazyjnej cenie można kupić rzeczy firm, które kojarzone są z luksusem czy markami premium. To nie kaprys handlowców, ale  opłacalna dla obu stron strategia marketingowa, choć ryzykowna dla drogich marek.

2019-04-17, 17:20

Premium z dyskontu. Czy luksus spowszednieje?
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay

Posłuchaj

Coraz więcej marek z górnej półki i tzw. premium pojawia się na półkach popularnych dyskontów. Szerzej na ten temat w audycji na antenie radiowej Jedynki opracowanej przez Aleksandrę Tycner.
+
Dodaj do playlisty

- Produkty marek premium czy luksusowe sprzedawane w dyskontach nie zawsze są takie same, czy te same, co oferowane w eleganckich salonach - powiedziała w radiowej Jedynce Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

Przebicie cen okazuje się w wielu wypadkach bardzo duże.

- Klienci luksusowych sklepów nie muszą się czuć zawiedzeni, że rzeczy, które oni kupują za niebotyczne sumy, można dostać znacznie taniej w dyskontach - oceniła Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

- Niezależnie od wszystkiego, rachunek ekonomiczny jest pozytywny dla obu stron - dodała.

REKLAMA

- Polski rynek luksusu jest bardzo płytki - zauważyła Jolanta Tkaczyk.

Z drugiej strony zarobki Polaków w ostatnim roku wzrosły około 6 procent, a wydatki o 2 procent. Chcemy kupować coraz lepsze jakościowo produkty.

Ludzie młodzi oczekują, żeby dodatkowo były to produkty markowe, ale nie podrabiane.

Aleksandra Tycner, ak, NRG

REKLAMA

 

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej