Telestrada pod lupą UOKiK-u. Spółka wprowadzała klientów w błąd?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec telekomunikacyjnej firmy Telestrada, uznając, że mogła ona wprowadzać konsumentów w błąd - podał w środę UOKiK. Zarzuty dotyczą również niewydawania konsumentom umów i załączników.
2019-10-23, 12:12
Jak podkreślił Prezes UOKiK Marek Niechciał, do Urzędu trafiły liczne skargi na firmę telekomunikacyjną, która mogła nieuczciwie pozyskiwać nowych klientów, podszywając się pod ich dotychczasowego operatora.
- Dotyczyły spółki Telestrada z Warszawy. Jej przedstawiciele najczęściej najpierw dzwonili do konsumentów z ofertą, a potem odwiedzali ich w domach z dokumentami do podpisu - powiedział Niechciał, cytowany w komunikacie UOKiK.
Pytania o sposób składania oferty
W ocenie Urzędu przedstawiciele Telestrady mogli wprowadzać konsumentów w błąd, że reprezentują ich dotychczasowego operatora. Skarżący twierdzą też, że nie dostawali podpisanych dokumentów - zaznaczył UOKiK. Urząd wszczął postępowanie i postawił firmie dwa zarzuty.
Pierwszy dotyczy wprowadzania konsumentów w błąd, ponieważ ze skarg wynika, iż przedstawiciele Telestrady sugerują, że oferta dotyczy zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, podczas gdy chodzi o zawarcie umowy z nową firmą - Telestradą.
REKLAMA
Drugi zarzut dotyczy niewydawanie konsumentom dokumentów: umów i załączników do nich.
- W efekcie takich działań Telestrady konsumenci dopiero po otrzymaniu faktury za nowe usługi mogli się dowiedzieć, że zawarli umowę z tą firmą. Tymczasem zgodnie z prawem przed jej podpisaniem powinni dostać pełne, jednoznaczne i rzetelne informacje o ofercie i przedsiębiorcy, który ją proponuje. Tylko w takim przypadku mieliby szansę podjąć świadomą decyzję, czy związać się umową – podkreślił Niechciał.
Możliwa wysoka kara
UOKiK zaznaczył, że jeśli zarzuty się potwierdzą, Telestradzie grozi kara do 10 proc. obrotów za każdą nieuczciwą praktykę rynkową. Urząd przypomniał, że w przeszłości karał już firmy telekomunikacyjne za podszywanie się pod dotychczasowego operatora.
PolskieRadio24.pl, PAP, UOKiK, md
REKLAMA
REKLAMA