Po co nam aerodynamika? NATO pracuje nad ulepszeniem ponaddźwiękowych samolotów
NATO to nie tylko żołnierze, broń czy czołgi, ale to także rzesza naukowców. Eksperci w ośrodkach w całej Europie pracują nad ulepszaniem broni jak i nad nowymi wynalazkami w dziedzinie obronności. W jednym z takich ośrodków w Niemczech i Holandii specjaliści od aerodynamiki badają, jak ulepszyć ponaddźwiękowe samoloty wojskowe.
2020-02-22, 09:20
Kerstin Huber, specjalistka od aerodynamiki, pracuje w Niemiecko-Holenderskich Tunelach Aerodynamicznych, części Niemieckiej Agencji Kosmicznej.
- Tunel aerodynamiczny to miejsce, do którego powietrze wdmuchuje, która może tworzyć podmuch dwukrotnie szybszy od dźwięku - tłumaczy na nagraniu.
Powiązany Artykuł

Concord - pierwszy naddźwiękowy samolot
Jak zaznacza pozwala to testować wzory przyszłych samolotów wojskowych.
O tym, w jaki sposób badacze aerodynamiki przekuwają swoje doświadczenia w pracę nad najnowszą technologią w materiale Wojciecha Cegielskiego.
REKLAMA
msze
REKLAMA