Po co nam aerodynamika? NATO pracuje nad ulepszeniem ponaddźwiękowych samolotów

NATO to nie tylko żołnierze, broń czy czołgi, ale to także rzesza naukowców. Eksperci w ośrodkach w całej Europie pracują nad ulepszaniem broni jak i nad nowymi wynalazkami w dziedzinie obronności. W jednym z takich ośrodków w Niemczech i Holandii specjaliści od aerodynamiki badają, jak ulepszyć ponaddźwiękowe samoloty wojskowe.

2020-02-22, 09:20

Po co nam aerodynamika? NATO pracuje nad ulepszeniem ponaddźwiękowych samolotów
Specjaliści od aerodynamiki badają, jak ulepszyć ponaddźwiękowe samoloty wojskowe. Foto: Screen PR24

Kerstin Huber, specjalistka od aerodynamiki, pracuje w Niemiecko-Holenderskich Tunelach Aerodynamicznych, części Niemieckiej Agencji Kosmicznej.

- Tunel aerodynamiczny to miejsce, do którego powietrze wdmuchuje, która może tworzyć podmuch dwukrotnie szybszy od dźwięku - tłumaczy na nagraniu.

Powiązany Artykuł

Concorde_1969_663x364.jpg
Concord - pierwszy naddźwiękowy samolot

Jak zaznacza pozwala to testować wzory przyszłych samolotów wojskowych.

O tym, w jaki sposób badacze aerodynamiki przekuwają swoje doświadczenia w pracę nad najnowszą technologią w materiale Wojciecha Cegielskiego.

REKLAMA

msze

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej