KRRiT pracuje nad badaniem oglądalności i słuchalności. Pilotaż coraz bliżej
Ważny dla nadawców i reklamodawców projekt Telemetria Polska, którym kieruje KRRiT, z fazy testów przechodzi do pilotażu. Jego wdrożenie w obecnej formie nie jest jednak pewne - podaje w środę "Puls Biznesu".
2020-02-26, 07:52
- KRRiT pracuje nad panelem badań rynku radiofonii, telewizji i internetu
- Chodzi o opracowanie jednolitego standardu telemetrii
- KRRiT dostała mniejszą od spodziewanej dotację, więc projekt będzie realizowany etapami
W ramach projektu Telemetria Polska ma powstać jednolity i wspólny dla całego rynku pomiar oglądalności telewizji, słuchalności radia i konsumpcji treści w internecie. Ujednolicony pomiar ma pozwolić na lepszą ocenę popularności nadawców i wydawców w poszczególnych grupach demograficznych, a to z kolei wpłynąć na rozdysponowanie wielomiliardowych budżetów reklamowych.
Powiązany Artykuł
![Witold Kołodziejski PR1 01.2012 1200.jpg](http://static.prsa.pl/images/c8daa219-1ca8-4e53-8257-e62736c8a2e3.jpg)
Kołodziejski: Polska ze swoim abonamentem jest na szarym końcu
Od koncepcji do konkretów
KRRiT ogłosiła projekt w 2018 r., a teraz - jak informuje gazeta - z fazy koncepcyjnej przechodzi do konkretów. W tym roku KRRiT dostała z budżetu państwa 20 mln zł na realizację projektu, dwukrotnie mniej niż o to wnosiła.
- Mniejsze finansowanie nie zmienia naszych planów, ale sprawia, że muszą być realizowane etapami. Za 20 mln zł będziemy w stanie zbudować prototypowy panel i z fazy testów, które zakończyliśmy, przejść do pilotażu - powiedział "PB" przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski.
Dane o oglądalności i słuchalności mają być zbierane m.in. za pomocą smartfonów rekrutowanych panelistów. Docelowo projekt ma funkcjonować dzięki pieniądzom z rynku.
Swoje badanie chcą wdrożyć także Gemius i PBI.
Więcej - w "Pulsie Biznesu".
REKLAMA
PolskieRadio24.pl, PAP, md
REKLAMA