7 mln euro za agresywne metody sprzedaży. Kara dla operatora portalu Booking.com

2020-04-28, 19:43

7 mln euro za agresywne metody sprzedaży. Kara dla operatora portalu Booking.com
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Robert Bartosewicz/Polskie Radio

Węgierski Urząd Konkurencji Gospodarczej (GVH) ukarał grzywną wysokości 2,5 mld forintów (7 mln euro) operatora portalu Booking.com, zakazując mu dalszego stosowania agresywnych metod sprzedaży – poinformował urząd we wtorek.

GVH uzasadnił swą decyzje tym, że Booking.com stosował nieuczciwą praktykę handlową wobec klientów, ponieważ m.in. myląco ogłaszał możliwość darmowego anulowania rezerwacji, a także wywierał presję psychologiczną, by wymusić jak najszybszą rezerwację.

Urząd podkreślił, że portal informował o "możliwości bezpłatnego zrezygnowania z rezerwacji", podczas gdy w rzeczywistości możliwość ta w wielu wypadkach istniała tylko przez ograniczony czas. Jednocześnie cena za ten sam hotel bez możliwości "darmowej rezygnacji" była niższa, a więc wybierający tę opcję mieli jej cenę wbudowaną w opłatę.

Powiązany Artykuł

mebl1200.jpg
UOKiK rozbił kartel na rynku mebli. Gigantyczna kara dla nieuczciwych firm

Za naruszenie prawa Urząd uznał też to, że na stronie internetowej Booking.com na każdym etapie rezerwacji wyświetlano ostrzeżenia w rodzaju: "Tę ofertę oglądają teraz jeszcze 32 osoby" lub "W ciągu ostatniej doby 17 razy zarezerwowano tu nocleg". Według GVH mogło to wywierać presję na klienta, zakłócając proces podejmowania decyzji.

W przypadku obu tych praktyk Urząd zakazał ich dalszego stosowania.

REKLAMA

bartos

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej