7 mln euro za agresywne metody sprzedaży. Kara dla operatora portalu Booking.com
2020-04-28, 19:43
Węgierski Urząd Konkurencji Gospodarczej (GVH) ukarał grzywną wysokości 2,5 mld forintów (7 mln euro) operatora portalu Booking.com, zakazując mu dalszego stosowania agresywnych metod sprzedaży – poinformował urząd we wtorek.
GVH uzasadnił swą decyzje tym, że Booking.com stosował nieuczciwą praktykę handlową wobec klientów, ponieważ m.in. myląco ogłaszał możliwość darmowego anulowania rezerwacji, a także wywierał presję psychologiczną, by wymusić jak najszybszą rezerwację.
Urząd podkreślił, że portal informował o "możliwości bezpłatnego zrezygnowania z rezerwacji", podczas gdy w rzeczywistości możliwość ta w wielu wypadkach istniała tylko przez ograniczony czas. Jednocześnie cena za ten sam hotel bez możliwości "darmowej rezygnacji" była niższa, a więc wybierający tę opcję mieli jej cenę wbudowaną w opłatę.
Powiązany Artykuł
![mebl1200.jpg](http://static.prsa.pl/images/6549f7dd-4346-4f22-bfe7-f6c5b9d084b0.jpg)
UOKiK rozbił kartel na rynku mebli. Gigantyczna kara dla nieuczciwych firm
Za naruszenie prawa Urząd uznał też to, że na stronie internetowej Booking.com na każdym etapie rezerwacji wyświetlano ostrzeżenia w rodzaju: "Tę ofertę oglądają teraz jeszcze 32 osoby" lub "W ciągu ostatniej doby 17 razy zarezerwowano tu nocleg". Według GVH mogło to wywierać presję na klienta, zakłócając proces podejmowania decyzji.
W przypadku obu tych praktyk Urząd zakazał ich dalszego stosowania.
REKLAMA
bartos
REKLAMA