7 mln euro za agresywne metody sprzedaży. Kara dla operatora portalu Booking.com
Węgierski Urząd Konkurencji Gospodarczej (GVH) ukarał grzywną wysokości 2,5 mld forintów (7 mln euro) operatora portalu Booking.com, zakazując mu dalszego stosowania agresywnych metod sprzedaży – poinformował urząd we wtorek.
2020-04-28, 19:43
GVH uzasadnił swą decyzje tym, że Booking.com stosował nieuczciwą praktykę handlową wobec klientów, ponieważ m.in. myląco ogłaszał możliwość darmowego anulowania rezerwacji, a także wywierał presję psychologiczną, by wymusić jak najszybszą rezerwację.
Urząd podkreślił, że portal informował o "możliwości bezpłatnego zrezygnowania z rezerwacji", podczas gdy w rzeczywistości możliwość ta w wielu wypadkach istniała tylko przez ograniczony czas. Jednocześnie cena za ten sam hotel bez możliwości "darmowej rezygnacji" była niższa, a więc wybierający tę opcję mieli jej cenę wbudowaną w opłatę.
Powiązany Artykuł
UOKiK rozbił kartel na rynku mebli. Gigantyczna kara dla nieuczciwych firm
Za naruszenie prawa Urząd uznał też to, że na stronie internetowej Booking.com na każdym etapie rezerwacji wyświetlano ostrzeżenia w rodzaju: "Tę ofertę oglądają teraz jeszcze 32 osoby" lub "W ciągu ostatniej doby 17 razy zarezerwowano tu nocleg". Według GVH mogło to wywierać presję na klienta, zakłócając proces podejmowania decyzji.
W przypadku obu tych praktyk Urząd zakazał ich dalszego stosowania.
REKLAMA
bartos
REKLAMA