Plan modernizacji 5 tysięcy kilometrów linii kolejowych
Kolejarze rozpoczęli przygotowania do inwestycji z nowej perspektywy budżetu Unii Europejskiej. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na studium wykonalności dwóch odcinków – Tłuszcz – Ostrołęka oraz Kutno – Płock – Sierpc. Wartość umowy, to siedem milionów złotych.
2020-06-02, 22:00
Na trasach mają być wymienione tory i dobudowane nowe tory, dzięki czemu zwiększy się prędkość nawet do 160 kilometrów na godzinę.
W ramach studium analizowana będzie między innymi budowa drugiego toru oraz podniesienie prędkości pociągów nawet do 160 kilometrów na godzinę. Planowana inwestycja na trasie Tłuszcz – Ostrołęka zakłada ułatwienie dostępu do pociągów dla mieszkańców 14 miejscowości pomiędzy tymi miejscowościami.
Podróżni zyskają stacje i przystanki dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, Wykonawca przeanalizuje też potrzebę budowy dodatkowych peronów, a także możliwość przebudowy przejazdów kolejowo-drogowych. Analiza obejmie również obiekty inżynieryjne, czyli między innymi mosty i wiadukty, które mają być dostosowane do większej prędkości pociągów.
Powiązany Artykuł
Stop degradacji lokalnej infrastruktury kolejowej. Rusza nabór wniosków do programu Kolej Plus
Nowe perony
W przypadku linii Kutno – Płock – Sierpc planowana jest między innymi przebudowa peronów, która ma zapewnić wyższy komfort obsługi pasażerów. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
REKLAMA
Planowana jest także budowa nowej stacji na odcinku Płock Trzepowo – Sierpc. Jej lokalizacja zostanie przeanalizowana w studium. Budowa dwóch łącznic w okolicy Kutna pozwoli natomiast na sprawny przejazd pociągów w kierunku Warszawy i Włocławka bez konieczności zmiany kierunku jazdy.
Zmodernizowany odcinek z Tłuszcza do Ostrołęki będzie fragmentem systemu transportowego Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Powiązany Artykuł
Koronawirus a podróże. Sprawdź obowiązujące od 1 czerwca zmiany
Modernizacja 5 tysięcy km tras kolejowych
Jak mówi prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, w ramach przygotowań do stworzenia tego systemu kolejarze zmodernizują lub wybudują pięć tysięcy kilometrów linii kolejowych. Dwa tysiące zostało bądź zostanie zmodernizowane w tej perspektywie unijnej, natomiast trzy tysiące przewidziano na przyszłą perspektywę.
Studium posłuży do stworzenia ostatecznego planu modernizacji tych dwóch linii. Potem zostanie wybrany wykonawca prac. Na odcinku Kutno – Płock – Sierpc pociągi pojadą do 120 kilometrów na godzinę, a na odcinku Tłuszcz – Ostrołęka do 160 kilometrów na godzinę.
REKLAMA
IAR/Aleksander Pszoniak/PR24.pl/sw
REKLAMA