Kampania "Sprawdzaj, czytaj, pytaj!". Prezes UOKiK tłumaczy, jak nie dać się oszustom

Rusza ogólnopolska kampania społeczna UOKiK ostrzegająca konsumentów przed oszustami i ryzykiem utraty pieniędzy. O szczegółach projektu w Polskim Radiu 24 mówił Tomasz Chróstny, prezes Urzędu.

2020-07-19, 16:20

Kampania "Sprawdzaj, czytaj, pytaj!". Prezes UOKiK tłumaczy, jak nie dać się oszustom
Zdj. ilustracyjne. Foto: Song_about_summer/ Shutterstock

"Sprawdzaj, czytaj, pytaj!" to tytuł nowej kampanii społecznej. Ma ona zwrócić uwagę na nasilone zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi i oszustwami w związku z obecną, wyjątkową sytuacją.

Powiązany Artykuł

pieniądze złotówki złoty 1200.jpg
"Sprawdzaj, czytaj, pytaj!". UOKiK ostrzega przed oszustami i naciągaczami

Ze skarg napływających od konsumentów wynika, że do wielu osób kierowane są oferty alternatywnych inwestycji finansowych, które fałszywie obiecują szybki, pewny i wysoki zysk bez ryzyka. Konsumenci namawiani są także na produkty lub usługi, które fałszywie obiecują ochronę zdrowia lub leczenie.

Prezes UOKiK wskazuje, że w trudnych czasach łatwiej wpaść w pułapkę i nabrać się na nieuczciwą inwestycję finansową. Oszuści doskonale bowiem wiedzą, jak wykorzystać społeczny niepokój i niepewność, a ponadto są świetnymi manipulatorami. - Potrafią oni przekonać do tego, że ich oferta jest wyjątkowa i ograniczona dla wąskiej grupy odbiorców. Gwarantują oni wysoki zysk bez ponoszenia ryzyka. Szansa, że utracimy nasze oszczędności jest jednak bardzo wysoka - podkreślił gość PR24.

Posłuchaj

Prezes UOKiK o akcji "Sprawdzaj, czytaj, pytaj!" (Temat dnia/Gość PR24) 23:04
+
Dodaj do playlisty

"Musimy dać sobie czas"

Tomasz Chróstny przedstawiał w audycji sposoby na uniknięcie oszustów. Zaznaczył, że nigdy nie można dać się ponieść emocjom, "bo zawsze mamy prawo do tego, by dać sobie czas na podjęcie decyzji".

REKLAMA

- Jeżeli ktoś wskazywałby, że teraz trzeba wykorzystać jego ofertę, to już powinno to być bardzo poważnym ostrzeżeniem - informował prezes UOKiK.

- Powinniśmy poprosić o to, aby szczegóły oferty, regulamin i umowę przesłano nam mailem albo na adres stacjonarny. Wszystko po to, byśmy mogli na piśmie zweryfikować, z kim właściwie zawieramy umowę i co to jest za produkt - powiedział Tomasz Chróstny. - Musimy prosić o czas i dokumenty - dodał prezes UOKiK.

Powiązany Artykuł

shutterstock_1170864478.jpg
"Sprawdzaj, czytaj, pytaj!". Trudna sytuacja powoduje, że aktywują się oszuści

Gość PR24 polecił również, żeby weryfikować opinie o danym przedsiębiorcy w internecie. - Warto poszukać informacji o samym produkcie, na czym on właściwie polega. Jeżeli to jest przedsięwzięcie inwestycyjne to, kto je gwarantuje - wskazał Tomasz Chróstny.

Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

REKLAMA

* * *

Audycja: Temat dnia/Gość PR24

Prowadzący: Magdalena Złotnicka

Goście: Tomasz Chróstny (prezes UOKiK)

Data emisji: 19.07.2020

REKLAMA

Godzina emisji: 15.35

jp

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej