Figura: "Polityka Transportowa m.st. Warszawy" nie jest realizowana od lat
- Polityka transportowa Warszawy jest niespójna. Realizuje się strategię zwężania ulic, wyłączania istotnych ciągów komunikacyjnych, czego przykładem jest przebudowa tzw. placu pięciu rogów, a rezygnuje z budowy obwodnic – ocenia wiceprzewodniczący Rady Miasta Dariusz Figura.
2021-03-05, 07:22
Powiązany Artykuł

Podwyżki za parkowanie w Warszawie. Uchwała zaskarżona do sądu
- W realizacji polityki transportowej Warszawy nie widać spójności – mówi Figura. W jego ocenie zapisy znajdujące się w dokumencie "Polityka Transportowa m.st. Warszawy" nie są realizowane od lat.
- Warszawa jest prawdopodobnie jedyną stolicą europejską, która nie ma układu obwodnic. A było to wskazywane w "Polityce Transportowej", jako podstawowe zadanie. (…) Mamy strategię zwężania ulic. Tymczasem bez układu obwodnic "jest droga donikąd, do większych korków, do większego smogu" – wskazuje wiceprzewodniczący Rady Warszawy.
Dodaje: "Inwestycje takie, jak tzw. plac pięciu rogów wydają się fajne, ale niestety dla bardzo ograniczonej liczby osób, dla tych, które mieszkają w ścisłym centrum lub mają dobry dojazd".
Powiązany Artykuł

"Mógłby przejść się piechotą, a jeździ samochodem". Radny Warszawy o Trzaskowskim
Figura zwraca uwagę, że koncepcja, które jest obecnie realizowana u zbiegu ulic Brackiej, Chmielnej, Kruczej, Zgody i Szpitalnej polega na zamknięciu ważnego ciągu komunikacyjnego. Tzw. plac pięciu rogów pełni obecnie funkcję tranzytową dla pojazdów osobowych i autobusów.
REKLAMA
Według wiceprzewodniczącego Rady Warszawy zamknięcie dla ruchu tego ciągu "stanowi zagrożenie dla ul. Chmielnej". Figura zwraca uwagę, że "samochodem się nie da tam dojechać, w okolicy jest ogromny deficyt miejsc parkingowych".
- Parking, który ma być budowany pod pl. Powstańców, obrósł już legendą. A wiadomo, że komunikacja publiczna tam nie dotrze - wskazuje.
Powiązany Artykuł

Spór o opłaty za parkowanie w Warszawie. Radni PiS: drastyczna podwyżka; radni KO: to proekologiczne
- Prezydent Trzaskowski realizuje pomysły wpływowego lobby o lewicowej wizji miasta. Mogą się one sprawdzać, ale w miastach o innej strukturze niż Warszawa. Warszawa jest miastem rozległym, tu układ drogowy pełni bardzo ważna rolę - podkreśla.
REKLAMA
W ocenie Figury stolica powinna się rozwijać w sposób zrównoważony. - Nie może tak być, że robi się ciągi piesze, bez budowy obwodnic. To wszystko to są naczynia połączone. Nie można preferować jednych grup mieszkańców kosztem innych - argumentuje.
Przypomina, że "sztandarowym przykładem niezrealizowanych inwestycji drogowych jest praska część obwodnicy śródmiejskiej". - Ona od zawsze jest w planach. Miała być gotowa na Euro 2012, a wciąż jej nie ma - wskazuje.
- Rozumiem koncepcję, która mówi, żeby nie wprowadzać bardzo dużego ruchu do centrum miasta. Jednak muszą być obwodnice – podkreśla.
REKLAMA
pg
REKLAMA